Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Photoshop elements 11

Produkter
(logga in för att koppla)

Thomas_N

Aktiv medlem
Jag har kört Photoshop CS3 länge men nu bytte jag kamera till Nikon D7000 och då stöder inte PS RAW formatet.
Det borde väl funka i Elements 11?
Är det mycket funktioner som är bortplockade?
Står egentligen mellan att försöka hitta en testverision på PS CS6 eller köra Elements 11.

Ytterligare ett alternativ kan vara Adobe Lightroom, som förutom redigeringsmöjligheter ger ett bra sätt att hålla reda på sina bilder och ett mycket snabbt arbetsflöde.

Pse 11

Har nyligen köpt PSE 11. Saknar möjligheten att ta in RAW-filer. PSE 11 behandlar inte denna filtyp!!!! Detta får man reda på först då man håller på att installera programmet!!!!
Eller har jag missat något. I Digital Foto står det att RAW-filhanterare Adobe Camera RAW ingår?Någon som vet hur jag kan lägga in mina RAW-filer? Tacksam för hjälp. Inte bara, jo, det går.
Belindahl

Har PSE 11 och Nikon D7100.
.nef fungerar utmärkt.
Smidigast är att göra din import direkt via PSE så det hamnar i katalogen direkt.
Redigering finns både i en "light version" direkt i Organiseraren men denna hanterar Inte nef. Du får då markera bilden o välja knappen längst ned bredvid bildspelsknappen - Redigeraren. Då öppnas Camera raw.
Visning av nef ska inte vara några problem i Organiseraren.

Glöm inte bort att uppdatera, jag la nyligen om mitt PSE med skivan och sökte sen uppdateringar vilket var just en för Camera raw.

Hoppas detta hjälpte dig.

Kan också varmt rekommendera Moderskeppets kurs för PSE11.

Senast ändrad:
En mindre kostsam lösning hade varit att hämta Adobes fria (som i gratis) program som konverterar märkesråfiler till dng.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar