ANNONS
Annons

Photoshop CS5 12.0.4 och Zoombrowser, trasiga jpg?

Produkter
(logga in för att koppla)

BempaS

Aktiv medlem
Hejsan.

Har ett litet problem.
Jag brukar använda Zoombrowser för att bläddra bland mina bilder men nu på senare tid så har jag upptäckt att vissa jpg-filer är jättesega att ladda in. Typ det här problemet: http://feedback.photoshop.com/photoshop_family/topics/corrupt_jpg_from_12_0_4?from_gsfn=true

Jag brukar som oftast köra RAW-filen från Bridge->ACR->PS och spara som jpg men jag upplever som att efter den senaste uppdatering av PS (12.0.4) så har det här problemet dykt upp men det är bara på vissa bilder.
Om jag är i Scroll Mode i Zoombrowser så laddas tumnaglarna fram till den färdiga men "den trasiga" jpg'en och det tar en låång tid innan den laddas, tom så att det står att programmet inte svarar ibland men det gör det till slut. Det konstiga är att i tex Windows fotovisare så fungerar det utan problem.

När jag upptäckte problemet så noterade jag att jag inte hade senaste versionen av Zoombrowser men det har jag nu men problemet är kvarstår.

Det jag gör nu är att jag har ZB igång medan jag fixar lite bilder, uppdaterar emellanåt och tills det kommer en kass fil som jag då raderar. Åter till Bridge, inställningarna är ju kvar men jag måste ändra nån parameter i ACR innan jag sparar den som jpg från PS igen och då fungerar det.
Jag tänkte jag kunde leva med det här problemet men kom hem ikväll med 3bilder tagna med min S95 och två av dem fick jag göra om, drygt.

Därför undrar jag, är det inga fler (Canonägare) som har detta problem? Ni kanske använder andra bildvisare är Zoombrowser men skulle ni som kör PS CS5 och har Zoombrowser kunna testa om ni har några jpg-filer som är "kassa" och om ni märker att det är efter 12.0.4 uppdateringen?

Kan också tillägga att jag kör Win7 64x
 
Lösningen är att uppdatera till senaste Zoombrowser 6.9.0.1 som man kan finna på USAs supportsida, har provat och det fungerar äntligen igen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.