Annons

Photoshop CS4 Problem

Produkter
(logga in för att koppla)

solnafoto

Medlem
Hejsan. Har laddat ner CS 4 som demo och allt bra så långt. Men då jag öppnar en bild med programmet så blir bildytan helt svart. Vad beror de på. Har även CS 2 i datorn sedan tidigare vilken fungerar klockrent.

Vad är felet. har provat ominstallera men ingen skillnad.
 
Menar du att bilden blir svart eller bara bakgrunden?

Du kan alltid pröva att trycka på knappen "F" och bläddra mellan olika bakgrundslägen. Med "tab" tangenten så kan du dölja alla paletter.

Hoppas det löser sig.
 
En annan tanke:

Är det möjligen så att du har OpenGL-accelerationen aktiverad men att den buggar?

Gå in i inställningarna under Performance och titta om rutan vid GPU Settings är ikryssad. Om det är det, kryssa ur den och starta om Photoshop och se om det blir bättre. Blir det det så har du troligen kompabilitetsproblem mellan Photoshop och ditt grafikkort eller grafikkortsdrivrutin. Du kan alltid pröva att uppdatera drivrutinen och aktivera OpenGL igen för att se om det då fungerar.

Annars går det alldeles utmärkt att köra utan OpenGL men då beter sig CS4 precis som äldre versioner i vissa avseenden. Du tappar bland annat möjligheten till jämn zoomning på alla procenttal.
 
En annan tanke:

Är det möjligen så att du har OpenGL-accelerationen aktiverad men att den buggar?

Gå in i inställningarna under Performance och titta om rutan vid GPU Settings är ikryssad. Om det är det, kryssa ur den och starta om Photoshop och se om det blir bättre. Blir det det så har du troligen kompabilitetsproblem mellan Photoshop och ditt grafikkort eller grafikkortsdrivrutin. Du kan alltid pröva att uppdatera drivrutinen och aktivera OpenGL igen för att se om det då fungerar.

Annars går det alldeles utmärkt att köra utan OpenGL men då beter sig CS4 precis som äldre versioner i vissa avseenden. Du tappar bland annat möjligheten till jämn zoomning på alla procenttal.

Tack Det fungerar nu då jag avbockat OPEN GL.. Vad beror de på att de inte fungerade innan. Har provat uppdaterna drivrutinen men den säger att de är den senaste

Tack
 
Har liknande strul med openGL på en dator med ett äldre nvidia 7300LE grafikkort. Verkar som det bara är att gilla läget och stänga av accelerationen, tyvärr. Alternativt skrapa ihop pengar till nytt kort. Detta var en av dom främsta anledningar att jag uppgraderade till CS4...

T
 
Jag fick min CS4 att fungera med OpenGL efter uppdatering av drivrutiner, tyvärr så fungerade inte TV-kortet i datorn med nya drivrutinerna så det blev till att återställa, tyvärr...
 
Jag har också ett problem med Photoshop, på min nuvarande dator en mac, fanns det förut en fulversion av ps cs4 som jag tog bort till förmån av den riktigt som jag nu köpt. Men när jag installerar denna så får jag inte någon fråga om lösenord. Och när allt är installerat går det bara att köra bridge, när man ska starta ps så får man upp ett felmeddelande där det står "your licence has expired"

Snälla hjälp mig!
 
Jag har också ett problem med Photoshop, på min nuvarande dator en mac, fanns det förut en fulversion av ps cs4 som jag tog bort till förmån av den riktigt som jag nu köpt. Men när jag installerar denna så får jag inte någon fråga om lösenord. Och när allt är installerat går det bara att köra bridge, när man ska starta ps så får man upp ett felmeddelande där det står "your licence has expired"

Snälla hjälp mig!

Prova att avinstallera och köra cleanprogrammet på < http://www.adobe.com/support/contact/cs4clean.html > och sedan installera om.
 
En annan tanke:

Är det möjligen så att du har OpenGL-accelerationen aktiverad men att den buggar?

Gå in i inställningarna under Performance och titta om rutan vid GPU Settings är ikryssad. Om det är det, kryssa ur den och starta om Photoshop och se om det blir bättre. Blir det det så har du troligen kompabilitetsproblem mellan Photoshop och ditt grafikkort eller grafikkortsdrivrutin. Du kan alltid pröva att uppdatera drivrutinen och aktivera OpenGL igen för att se om det då fungerar.

Annars går det alldeles utmärkt att köra utan OpenGL men då beter sig CS4 precis som äldre versioner i vissa avseenden. Du tappar bland annat möjligheten till jämn zoomning på alla procenttal.

JAg ha samma problem. Men bara när jag kör i 32bitar. Öppnar jag PS i 64bitar fungerar det som det ska. Jag tror oxo det är drivrutinerna kör Nvidia m 9600.
 
Spekulation: Är det inte så att CS4 har (äntligen?) fått stöd för att använda grafikkortets beräkningskapacitet och att det är detta som har dåligt stöd i grafikkortet? Ungefär på samma sätt som Vista/Sju använder grafikkortet för sin presentation av arbetsytan?

Det var ju rätt poppis att stänga av Airo (eller vad det nu hette?) i vista enligt några galna tips i datortidskrifterna i tron att datorn skulle få bättre prestanda. Vad man då gjorde var att flytta in beräkningarna från grafikkortet till CPUn och det blev inte alls snabbare..

Tanken var om man inte hade grafikkort som kunde räkna, ja då fick CPUn göra grafikkortertets jobb, men stängde man av Airo så behövde inte CPUn jobba med det i alla fall.

Samma effekt är om man kopplar datorn till TVn för att titta på sina piratfilmer. Mediaplayern visar bara svartruta på teven men fungerar utmärkt på datorn. Lösningen är att stänga hårdvaruaccelerationen.

Jag tror det är värt att testa med att uppgradera till senaste drivrutiner, och att även köra avancerad windows update och kolla om det finns mer komponeter av windows (ny opengl?).
 
ANNONS