Annons

Photoshop album och RAW

Produkter
(logga in för att koppla)

naesstrom

Aktiv medlem
Hejsan!

Jag är på väg att just köpa min första digitala systemkamera (Canon 400D), innan har jag alltid använt mig av först photoshop album och nu senare Photoshop elements bara för att kunna organisera upp bilderna på ett enkelt sätt mha. taggar.
Det jag funderar på nu är om Photoshop Elements klarar av att importera RAW filer från kameran, bearbetar dom senare gör jag i CS2 så det är inga problem!

Någon som har testat?
 
Det går utmärkt

Hej

Jadå, det går men det behövs laddas hem nån slags fil från Adobe (gratis). Jag fick suverän hjälp från supporten, de till och med översatte instruktionen och det gick hur lätt som helst. Och det gjorde det sedan också att läsa in bilderna från kameran i RAW-format.
 
Jag hjälper dig

Hej igen

Skicka ett e-brev till mig på adressen [email protected] så skickar jag dig den instruktionen jag fick från Adobe.
Jag kan göra det efter jobbet i kväll eller imorgon, lördag.
 
Det du behöver är den senaste versionen av Camera Raw, detta finns att ladda ner gratis från Adobes hemsida. Där står också vart filen ska ligga.
 
flera program

Dessutom får du när du köper kameran program för att både överföra som redigera raw-bilder.
 
Beställde min 400D idag, om jag har tur får jag den före nästa helg i alla fall...

Har dessutom beställt Lightroom, testade betan när den fanns ute och tyckte det fungerade toppen! Jag kommer bara att använda Photoshop Elements för att organiser bilderna i galleridelen, all eventuell redigering kommer som sagt att ske i Lightroom och Photoshop.

Har laddat hem nya RAW pluginnen från Adobe nu så det ska nog lösa sig med att kunna importera dom dit med!
Tack för alla svar!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.