Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Photoshop 7 och Frontpage

Produkter
(logga in för att koppla)

hasse lundberg

Aktiv medlem
Har uppgraderat Photoshop från 5.5 till 7 svensk version.
Använder Frontpage 2002 svensk version.

När jag skall uppdatera min hemsida med en ny bild ( infoga, bildobjekt, från fil) så öppnas filhanteraren ett kort ögonblick för att sedan stängas och samtidigt så avslutas även hela Frontpage.

Arbetar jag med Photoshop 5.5 och sedan frontpage så fungerar allt korrekt.

Har även sett att i filhanteraren så byts ikonen för bilder ut beroende på om jag har använt photoshop 5.5 eller 7 senast.

Programmen är registrerade, inga lustiga piratkopior.

Uppenbarligen någon inställning som jag ska göra, men vad, var och hur?

Använder du funktionen "spara för webb"? Vid vanlig "spara som..." bakar Photoshop in en hel del extrainformation i .jpg-filerna. Det kan ställa till det i en del sammanhang.

Måste rätta mig själv först, det är Frontpage 2002 jag använder.
Jag använder mig av spara för webben och sparar bilderna i ett bibliotek.
När jag använt Photoshop 5.5 och programmet fått registrera sig som default bildredigeringsprogram i Microsofts värld fungerar bilder sparade i Photoshop 7 i Frontpage utan problem. Det är alltså inte bilden i sig själv som är problemet, programmet avslutas innan jag hinner välja/markera en bildfil.

Jag har haft jättemycket problem med Photoshop och Windows 2000. NT och XP har funkat bra men med 2000 har jag haft återkommande prestandaproblem som jag inte kunnat spåra källan till. Det verkar vara någon funktion för skapande av tumnaglar som inte går att stänga av. Använder du Windows 2000?

2000Pro. svensk version.
Ändrade Pluginprogram och virtuellt minne från startskiva till D:driven.
Just nu verkar det fungera.

Kollade vad jag har i Photoshop 5.5 och där hade jag ställt in drive H: som första skiva för minne.

Senast ändrad:
Har kollat hur samarbete med frontpage och Photoshop 7 fungerar idag.
Efter att jag ändrade det virtuella minnet så fungerar allt perfekt nu.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar