Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Photography Counsellor!

Produkter
(logga in för att koppla)

Hannes Karlsson

Aktiv medlem
Hejsan,

jag ska till USA, Massachusetts, i sommmar och arbeta som lägerledare för barn mellan 7-16. Min uppgift som Photography counsellor kommer vara att umgås med barnen hela tiden och vara en förebild när det gäller det mesta. Jag ska också lära dem fotografera!! Eftersom jag är självlärd inom det området kan jag kanske inte så himla mycket om hur man lär ut, utan jag får helt enkelt lägga den pedagogiska sidan till.

Jag undrar om det är någon som har erfarenheter från liknande jobb? eller kanske bara av Amerikanska barn =)

Är det någon som kan en massa fototermer på engelska hade det varit bra också!

Det låter kanske inte som att jag är något vidare förberedd men det handlar mest om att vara en förebild för barnen, inte göra dom till stora fotokonstnärer.

Mvh, Hannes

Kanske skulle du kunna lägga upp en slags studieplan. Fråga här hemma vad ungdomar mellan 7-16år skulle vilja fotografera och inspireras av det.

okej tack så mycket Tomas! en studieplan har jag funderat över. Jag vet inte hur dagarna kommer se ut, om jag kommer få "nya" barn varje dag eller om jag ska arbeta med en och samma grupp i 9 veckor. Ska höra med Campet!

ANNONS