Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Philips Brilliance 200W6CS, bra skärm?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jagaren

Medlem
Hej
Har tittat på en del trådar angående skärmar. Jag är glad amatör,men vill ändå har bra kontroll på vad som händer med mina Raw-filer när jag arbetar med dem. Har snart tillgång till Eyo-one kalibrator, och undrar om någon vet något om denna skärm och möjligheter att kalibrera den. Detta är ungefär den prislapp jag är beredd att lägga på en skärm i dagsläget (4500-5500:).
Det är ju Widescreen, så det är ju kul, men kan man använda den i fotosammanhang?
Någon?
Kom gärna med alternativ.
Ha det gott,
Christer

Har mycket positiva erfarenheter av denna.

Den har fina färger, bra kontrast och suverän betraktningsvinkel. Den har dessutom nyligen blivit uppdaterad så den har fått lite högre kontrast. Matrisen är av S-IPS typ, den bästa för fotobruk.
Apple och Dell använder samma Philips-matris i sina 20"wide.

Personligen tycker jag Wide-skärm är riktigt bra när man sitter i Photoshop, en bredare bild gör att man bättre får plats med dialogrutorna till höger om bilden.

Det var roligt att höra

Jag ska få min imorgon på måndag. Så det är roligt att höra att man trivs med den. Jouni

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar