Annons

Perfekta bakuplösningen för fältbruk??

Produkter
(logga in för att koppla)

Maverick28

Aktiv medlem
Köpte min första digital kamera i början av sommaren 2001, redan från början var det den klassiska jakten på minneskort och konstant brist på utrymme hos dem man hade.
Köpte snabbt på mig så att jag kunde ta 200-300 bilder och tyckte det räckte.

Köpte ny kamera i höstas (300D vilken i våras byttes till en 10D) och utustade denna med 2 stycken 256 megs kort.

För ett tag sedan började vi planera att dra till kroatien på semestern och jag insåg att dessa kort skulle bli fyllda på 1-2 dagar i venedig :) som var ett av delmålen.
Visst jag kunde köpa fler kort men det vet i fasen om 2 stycken 1 gigskort skulle räcka ens :wub: Skulle ju vara borta i nästan 2 veckor och med syftet at bland annat PLÅTA på stränderna och annat som mål med resan...
:lol:

Började kika på mobila hårddiskar och annat.. Ögonen föll på denna Cd-Brännaren från HAMA HAMA Data Safe

Läste inte så noga innan jag beställde den (var ju rätt pris jämförrt med masssor annat jag hade sett och CD mediet gav vissa fördelar (man kan fördela bilderna på olika ställen i packningen och eventuellt kunna ta dom som handbagage eller på sig i fickan om man flyger.

DÖM om min förvåning när jag öppnade den.. och det visar sig sitta en DVD kombo i den ;-)
Så.. Jag fick en DVD spelare på köpet tillsammans med ALLA sladdar och även väska för den....

Assmidigt i alla fall.. 2 knaptryckningar och man har kört Backup på allt...... På minneskortet. Har inte testat hur det funkar med 1 gigs kort men skall göra det snarast.. Den klarar dock att bränna flera gr på samma skiva......

Kanske inte den ultimata lösningen i vissa personers ögojn.. MEn fan så funkis för mig....
 
verkar ju skitsmart! ska på en båtresa is sommar dock...kasnke ínte har möjlighet att ladda den.. hur många bränningar räcker en laddning batterier till?
 
Hej robin

Vet ej.
Har nämligen knappt hunnitvtesta den ;-) Fick dne i fredaghs och sambonn smällde bilen i lördags vilket gjort mig lite handlingsförlamad/fokus på annat.

Men upptäckte innan att "skrället" till och med kan läsa VCD/SVCD ;-) blir nog att kontera in en skärm i bilen och köra DVD för ungarna när vi pker ner till Kroatien ;-)
 
Verkar OK men saknar t ex skärm. En beggad laptop med cd-brännare känns mer prisvärd, (om man inte tycker den är för stor dvs).

Annars är ju div hårddisklösningar smidiga..
 
MEn frågan är var man hittar en beggad laptop med hyfsadkavlitet för 2995??? :)

Det är jag tyvärr lite tveksam till (vet du en så säg till för då handlar jag direkt)
 
Perfekta bakuplösningen för fältbruk??





Köpten en X's-Drive II USB 2.0 Mass Storage på
http://zebramedia.biz/product_info.php?cPath=74_29&products_id=71


Verkar fungera helt enligt mina önskemål, sparar alla typer av format, tyvärr kan man inte titta på bilderna som är tagna. Vidare så lider enheten av en ganska dålig batteritid om man är ute och t.ex. fjällvandrar en längre tid, något som tyvärr verkar vara ganska generellt för dessa enheter.

Själv köpte jag en annan hd än den som ingick vilket gav lite mer pyssle än jag kanske hade räknat med då disken inte visade sig villig att formateras i själva x-driven, kan visseligen ha något med storleken på disken att göra.

Slutligen så om du kan leva med att inte se bilderna förrän du är hemma och hinner spara ner dina kort innan batteriet är slut, alt köper ett extra batteri så är kanske denna pryl något för dig ?



/Johnny
 
ANNONS