Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Perfekt.

Produkter
(logga in för att koppla)

Nekomy

Avslutat medlemskap
Jag läste en fråga bland experterna om man måste se perfekt ut för att bli modell. De kunde inte svara på denna fråga vilket jag tyckte var egendomligt så därför tänkte jag besvara den.

Svaret är, nej. Ingen människa är perfekt och man söker då ofta modeller med ett ganska neutralt utseende som man lätt kan förändra med smink. Trenden spelar även roll och ibland är det poppis med fylliga läppar och ibland med smala och modeller som först fick nobben kan en månad senare vara eftertraktade.

Så om du vill bli modell skall du inte misströsta för att du inte ser ut som en sådan, troligen letar man efter en modell som klarar av att posera utan att känna sig nervös inför folk som granskar en mer än en hel publik gör, som inte har en svartsjuk pojkvän och som kan se avslappnad ut även i de mest förnedrande, jobbigaste och obekväma ställningar en tokig studiofotograf vill att du skall sitta på.

Så även du inte ser perfekt ut så kan man bli modell.

P.S Alla studiofotografer är inte tokiga.

Nekomy skrev:
Jag läste en fråga bland experterna om man måste se perfekt ut för att bli modell. De kunde inte svara på denna fråga vilket jag tyckte var egendomligt så därför tänkte jag besvara den.

Svaret är, nej.
...man kan ju säga att man måste se perfekt ut också. Iprenmannen är perfekt på det han gör.

Jo du har rätt, men han är undantaget som bekräftar regeln. Det är få som är så perfekta som Iprenmannen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar