Nattkröken
Medlem
För ungefär ett år sedan övergav jag min gamla Pentax p50 då jag kände att bilderna som den tog blev för hårda och möjligen något överexponerade. Jag köpte en Minolta Dynax 4, dels för att jag ville åt autofokus, och dels för att den hade fått bra omdöme i många tester. Hittills har Minoltan inte imponerat - bilderna blir rent av sämre än de tagna med Pentaxen. Tilläggas ska att jag har testat flera olika film och framkallat hos olika labb.
I vilket fall som helst funderar jag på att byta tillbaka till en äldre kamera igen, gärna Pentax då jag har kvar objektiven från p50. Vad jag främst vill åt är en kamera som helt enkelt tar bättre bilder. Antagligen måste jag byta ner mig i teknik jämfört med p50 som har automatisk bländare osv eftersom min ekonomi inte tillåter mycket mer än vad jag möjligen kan få när jag säljer Minoltan.
Några tips någon?
I vilket fall som helst funderar jag på att byta tillbaka till en äldre kamera igen, gärna Pentax då jag har kvar objektiven från p50. Vad jag främst vill åt är en kamera som helt enkelt tar bättre bilder. Antagligen måste jag byta ner mig i teknik jämfört med p50 som har automatisk bländare osv eftersom min ekonomi inte tillåter mycket mer än vad jag möjligen kan få när jag säljer Minoltan.
Några tips någon?