Annons

Pentax spotmatic f + objektiv - värde?

Produkter
(logga in för att koppla)

MegaJoe

Ny medlem
Hej,

Jag är ny här, men har läst igenom ert forum för att försöka förstå mig på en kamera som efterskänktes mig vid flytt. Hon sa att allt fungerar som det ska, men jag har själv inte hunnit testa allt.

Då jag är intresserad av att sälja den så skulle jag vilja få veta värdet på kameran, så jag inte blir lurad eller så.

På kameran står det;
- Asahi Pentax Spotmatic f

Objektiven;
- Super-multi-coated takumar 1:3.5/28
- Super-multi-coated takumar 1:3.5/135
- SMC Takumar 1:1.8/55

Jag har även 3 stycken färgade linser (röd, blå och en mörktonad)

Säger detta er någonting? Vad skulle man kunna sälja ett sådant paket för (eller separat, för den delen)

Tacksam för hjälp!
 
Det är en kamera som säkert hittar sin rätte köpare på någon auktionssite. Förutsatt att den är i fint skick.
Det är inget särskilt med kameran men många fotografer i och över 50-årsåldern hade nog med en sådan i sin ungdom.
Värdet är svårt att sätta, men kolla på Tradera och ebay så får du en aning om vad dom kan kosta.
Objektiven är typiska för tiden och säljs nog enklast ihop med kamerahuset.
 
Dessvärre inte värt mer än möjligen några hundra begagnat, om du hittar någon köpare. Analoga marknaden är död och objektiven är de
vanligaste och billigaste från den tiden.
 
mycket trevlig kamera, har två själv :) Skulle kunna vara intresserad av den 28mm optiken om du ska sälja
 
Spotmatic F

Hej! Jag köpte en sådan på Tradera. Den är i nyskick och det följde med ett SMC 1,8/55mm. Jag gav 700kr. Mitt råd är att du säljer kamerahus och linser separat på Tradera, d v s om försäljning är aktuell. Jag säljer inte min för det är en mycket duglig kamera. Objektiven går att använda på många digitala systemkameror, med adapter. Priserna har ökat senaste året.
 
Tack så jättemycket för alla svar!

Jag måste nog tänka på om jag vill sälja den eller inte. Hade nog hoppats på ett lite högre värde, men det är som ni säger; en trevlig kamera som jag nog kan få användning av själv.

Tack än en gång!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.