Annons

Pentax SMC-DA* 300/4,0

Produkter
(logga in för att koppla)

Aristoteles

Aktiv medlem
Jag har frågor angående detta objektiv.

* Är det någon som vet om detta objektiv kommer? Har det börjat skeppas ut, har det dykt upp någonstans? Testat?

* Vad jag förstått (Photozone) så är DA 200/2,8 fulltecknande trots att det heter DA. Kommer även DA 300/4,0 att teckna ut fullt? Det skulle öka mina skäl att införskaffa det. Man vet inte vad Pentax (eller Hoya) bjuder på om fem tio år. Då kan det bli snopet att sitta med ett dyrt APS-C-objektiv men med en ff-kamera...
 
Aristoteles skrev:
Jag har frågor angående detta objektiv.

* Är det någon som vet om detta objektiv kommer? Har det börjat skeppas ut, har det dykt upp någonstans? Testat?

* Vad jag förstått (Photozone) så är DA 200/2,8 fulltecknande trots att det heter DA. Kommer även DA 300/4,0 att teckna ut fullt? Det skulle öka mina skäl att införskaffa det. Man vet inte vad Pentax (eller Hoya) bjuder på om fem tio år. Då kan det bli snopet att sitta med ett dyrt APS-C-objektiv men med en ff-kamera...

Jag tror inte man behöver vänta 5-10 år innan pentax släpper en 24x36. Trycket från canon,nikon och sony kommer att se till att de får ändan ur vagnen varesig de vill eller inte.
 
Samma frågor här som ovan! Jag har lagt undan pengarna och det står och väger just nu för min del!! Väntar på svar också på samma frågor från ngn som kan detta!!
 
Vissa personer her på sidan har sagt att pentax kommer att satsa på aps-c formatet, men dett sa man ju också om Nikon :) Vi får se, jag vill gärna uppgradera till ett större format, och dett skal helst stå pentax på.
 
Jag står som nummer 2 i kö på det hos cyber... De sa att de inte viste när det skulle släppas, dock misstänkte de att det skulle vara försenat men hoppades kunna skicka innan sommaren.
 
Pentax är hyfsat bra på att få fram nya hus men ganska usla på att leverera objektiv, särskilt vad gäller tele. Det känns som det alltid blir försenat och än en gång försenat...
Om man nu vänder sig till en än "seriösare" (eller formulera det som ni vill) del av fotograferna med K20D än K10D så vore det väl bra om det fanns ett heltäckande utbud av objektiv också. Köp av en systemkamera handlar ju inte bara om huset...
 
Tele till Pentax

För den som saknar lite längre fasta tele objektiv till Pentax så kan jag rekomendera att ni tittar på ex.vis Sigmas objektiv. Där hittar ni bra optik som hamnar på halva priset mot Canon/Nikon då Pentax har sin inbyggda bildstabilisering.
mvh Lennart
 
Det tråkiga är ju dock att man missar ultraljudsmotor och vädertätning :( Men annars hade ju ex 100-300 varit kalas
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.