Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax Me

Produkter
(logga in för att koppla)
kolla med alla som här på fs som har pentax me och fråga om de har dubbletter eller kan kopiera sin.
så gjorde jag för min spotmatic och det funkade utmärkt.lycka till

Pentax ME Servicemanual

RolandM skrev:
Svagt av Pentax att inte skicka med en handbok till sina kameror. Kolla med din återförsäljare eller Pentax direkt.
Det var nästan lite roligt det där. Den Pentax ME jag har i byrån är nästan jämnårig med mig. Skulle gissa att Pentax har väldigt lite med att det inte finns en manual till just det exemplaret av den kameran i dagsläget. Skulle tro att någon av ägarna innan Kristoffer är skurken. Till den jag har skickade iaf Pentax med en manual :)

Pentax är ett av de snälla kameraföretagen som låter oss ladda ned även gamla manualer från sin hemsida (se Jonas länkar). Önskar det fanns fler som var lika duktiga och måna om sina kunder. Manualen är inte så värdefull utan kameran (utom möjligtvis om man går i köpatankar) så varför hålla på dem?

När vi ändå nämner manualer så kan tänkte jag säga att även servicemanualen finns på nätet. Kanske måste man någon gång i framtiden plocka isär det lilla underverket och pilla på den: http://www.robertstech.com/files/me_sm.pdf

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar