Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Pentax+manuella objektiv?
- Trådstartare danielm71
- Start datum
Kustbo
Aktiv medlem
Kör en del manuellt på min både gamla K200.an och nuvarande K-x och det enda man behöver göra är att välja tillåt bländarring i menyerna och så ange brännvidden på en zoom skulle jag gissa att det är största du ska ange jag har bara fasta MF gluggar.
Har gluggens bländarring ett A-läge så ställ den i det så kan Du ändra bländare med ratten på kameran precis som vanligt i AV läge, finns inget A-läge får du välja bländare på gluggen och då är TV läge bra så väljer Du tiden istället eller kör i M läge om Du behärskar det.
Har gluggens bländarring ett A-läge så ställ den i det så kan Du ändra bländare med ratten på kameran precis som vanligt i AV läge, finns inget A-läge får du välja bländare på gluggen och då är TV läge bra så väljer Du tiden istället eller kör i M läge om Du behärskar det.
kis0907
Aktiv medlem
Har sökt och letat men...:
1. Vilka inställningar bör man ändra i sin K7:a om man ska köra manuella objektiv (ej AF-bländare)?
2. Den frågar efter brännvidd. Har man ett telezoom på 80-200 ska man då ange 200 eller vad?
Svara gärna så utförligt som möjligt...
/Daniel
Som tidigare nämts så ställ in användninga av bländar ring: I meny C och sjätte fliken, rad 38. där ska det stå en 2a. Själv kör jag sedan nästan uteslutande enbart i M-läge. (ratten uppe vid blixten) )))
När den frågar efter brännvidd, har jag i de fall jag inte stängt av antiskak ställt den på högsta värdet, i detta fall då 200mm.
Var detta utförligt nog ))
/Martin