ren123
Avslutat medlemskap
Hej, funderar på att skaffa min första riktiga systemkamera, är mycket ute i naturen och vill därför ha någonting som jag inte behöver vara "snäll" med, så därför funderar jag på Pentax K7, speciellt som jag paddlar lite kajak och vill gärna ha någonting som tål lite vatten. Hamnar också i situationer där jag uppskattar en kamera som kan ta bilder i "skumt" ljus.
Är pentax K7 det enda alternativ som finns med någorlunda vädertätning, deras nya kitobjektiv ska också ha fått vädertätning, jag har ingen förmögenhet att lägga ut på detta men känner att det är dags att köpa något mer seriöst än nuvarande superzoom Panasonic DMC-FZ28.
Kravspecen: Tålig, snabb sekvenstagning (bilder/sek), bra mörkerkamera (bilder utan brus)
Dela gärna med er av era erfarenheter och köptips
mvh
Roger
Är pentax K7 det enda alternativ som finns med någorlunda vädertätning, deras nya kitobjektiv ska också ha fått vädertätning, jag har ingen förmögenhet att lägga ut på detta men känner att det är dags att köpa något mer seriöst än nuvarande superzoom Panasonic DMC-FZ28.
Kravspecen: Tålig, snabb sekvenstagning (bilder/sek), bra mörkerkamera (bilder utan brus)
Dela gärna med er av era erfarenheter och köptips
mvh
Roger