Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax k-5 och hdmi

Produkter
(logga in för att koppla)

Freud

Ny medlem
Hej!
Vet inte om jag ställer en dum fråga nu men får jag bara svar så är jag ju nöjd och kanske lite klokare...
jag har en Pentax k-5 och den har som vi vet ett HDMI-uttag. Har kollat på externa skärmar och det finns ju. Men, nu kommer ju mobiltelefonerna med HDMI-uttag också så min fråga är om man kan använda mobiltelefonen som extern skärm vid live view när jag t.ex. plåtar macro eller i konstiga vinklar? Vore ju Så BRA!

mvh
Bengt
www.fotofreud.com

Sony Ericsson Arc stödjer i dagsläget bara HDMI ut, detta går kanske att fixa med någon app eller mod..
Stödjer K-5 att skicka ut LV-bilden via HDMI ens?

Sony Ericsson Arc stödjer i dagsläget bara HDMI ut, detta går kanske att fixa med någon app eller mod..
Stödjer K-5 att skicka ut LV-bilden via HDMI ens?

Det gör både K-5 och K-7. Personligen tror jag det dröjer länge innan en telefon har stöd för HDMI-ingång. Jag tror du gör klokt i att satsa på en extern skärm. Nu minns jag inte vad märket heter men jag kollade på skärmar själv en gång och det finns ett märke som gör bra grejer. Ska skanna mina sparade länkar...

Hej!
Vet inte om jag ställer en dum fråga nu men får jag bara svar så är jag ju nöjd och kanske lite klokare...
jag har en Pentax k-5 och den har som vi vet ett HDMI-uttag. Har kollat på externa skärmar och det finns ju. Men, nu kommer ju mobiltelefonerna med HDMI-uttag också så min fråga är om man kan använda mobiltelefonen som extern skärm vid live view när jag t.ex. plåtar macro eller i konstiga vinklar? Vore ju Så BRA!

mvh
Bengt
www.fotofreud.com

Detta kanske kan vara något:

http://www.chinavasion.com/lcd-monitors-tv/cvfqe157/

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar