Annons

Pentax *istDL2

Produkter
(logga in för att koppla)
Dpreview är roliga... Säger att DL2 verkar vara Pentax version av Samsung GX-1S och de gör den bedömningen genom att titta på specifikationerna. Jaja... de har uppenbarligen inte noterat att GX-1S har 11 punkters AF och pentaprisma medan DL2 har 5 punkters AF och pentaspegel. Mmm...vänta nu... det finns en annan Pentax med 11 punkters AF och pentaprisma och dessutom 2.5" LCD... AH, DS2!
Om Phil verkligen hade koll på det han skriver så skulle han veta att Samsungs version av DL2 heter GX-1L! Tämligen logiskt...
DS2 = GX-1S, DL2 = GX-1L (notera S = S, L = L. enkelt eller hur?)

Verkar som om Samsung kommer sälja den i Europa.

Hälsningar*

Det senaste jag hörde var att *istDL2 inte ska komma till europa, istället ska de sänka priset rejält på *istDL...gör iiingenting tycker jag.

Färre fokuspunkter, spegel istället för prisma...

Edit: Glömde att DL ej stödjer äldre blixtar som DS gör.

Eller så kan man ju köpa en Samsung GX-S1 och glömma att det står samsung på den (eller kladda lite med en tuschpenna:) ).
Den kostar 7 tusen på cyberphoto, en tusenlapp mindre än DS. Och då är det en DS2 som det står samsung på. Känns rätt knäppt faktiskt.

jag har uppenbarligen fantastiskt dålig koll på fototeknik så jag är grymt tacksam för all info ni kommer med, tack!

men... varför är det så för? och funkar mina gamla odigitala pentaxobjektiv och blixt på en samsung, menar du?

har kört pentax hela mitt liv så det tar emot lite men...

Om jag fattat saken rätt skall de objektiv som passar på Pentax digitalare även passa på Samsungen, men kolla med Roland M för säkerhets skull. Han lär veta.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar