Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Pentax *ist DS2
- Trådstartare AlfaGTV
- Start datum
Pippo
Aktiv medlem
Just det, 2,5" skärm istället för 2".
Såg nu att rubriken nämner DS2. Samma som DS men den större skärmen. Ingen större skillnad m a o. Oklart om den kommer att säljas i Europa överhuvudtaget.
Trodde till en början att du menade skillnaden mellan DS och DL, sorry.
Såg nu att rubriken nämner DS2. Samma som DS men den större skärmen. Ingen större skillnad m a o. Oklart om den kommer att säljas i Europa överhuvudtaget.
Trodde till en början att du menade skillnaden mellan DS och DL, sorry.
Senast ändrad:
AlfaGTV
Aktiv medlem
Ingen fara, du svarade ju på min undraingar kortfattat och effektivt.
Tackar!
Själv sitter jag fast i Canon-träsket, men jag har en bekant som skall äntra den digitala världen och har en hel del Pentax prylar med K-bajonett.
Kanske nån kan kort berätta hur de digitala husen funkar med gammal MF K-optik?
MVH /Micke
Tackar!
Själv sitter jag fast i Canon-träsket, men jag har en bekant som skall äntra den digitala världen och har en hel del Pentax prylar med K-bajonett.
Kanske nån kan kort berätta hur de digitala husen funkar med gammal MF K-optik?
MVH /Micke
mohei
Aktiv medlem
Funkar alldeles utmärkt.
Jag har bara gamla MF-objektiv till min *ist DS.
Ljusmätningen fungerar och man kan plåta med Av-läget (tidsatomatik) och M-läget (manuellt).
För Av-läget gäller att bara största bländare kan användas.
Med M-läget kan man använda alla bländare genom att ställa in önskad bländare, trycka ner avtryckarknappen till hälften och sedan trycka in AEL-knappen. Då rasslar det till i kameran och tiden ställs om till den valda bländaren.
Centrumavvägd- och spotmätning kan användas, men inte flerzonsmätningen.
Jag har bara gamla MF-objektiv till min *ist DS.
Ljusmätningen fungerar och man kan plåta med Av-läget (tidsatomatik) och M-läget (manuellt).
För Av-läget gäller att bara största bländare kan användas.
Med M-läget kan man använda alla bländare genom att ställa in önskad bländare, trycka ner avtryckarknappen till hälften och sedan trycka in AEL-knappen. Då rasslar det till i kameran och tiden ställs om till den valda bländaren.
Centrumavvägd- och spotmätning kan användas, men inte flerzonsmätningen.