Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax *ist DS2

Produkter
(logga in för att koppla)
Spegel istället för prisma, tre fokuspunkter istället för 11, möjlighet till kontinuerlig autofokus utan motivprogram. Ingen större skillnad i pris vad jag fattat iaf.

Just det, 2,5" skärm istället för 2".

Såg nu att rubriken nämner DS2. Samma som DS men den större skärmen. Ingen större skillnad m a o. Oklart om den kommer att säljas i Europa överhuvudtaget.

Trodde till en början att du menade skillnaden mellan DS och DL, sorry.

Senast ändrad:
Ingen fara, du svarade ju på min undraingar kortfattat och effektivt.
Tackar!
Själv sitter jag fast i Canon-träsket, men jag har en bekant som skall äntra den digitala världen och har en hel del Pentax prylar med K-bajonett.

Kanske nån kan kort berätta hur de digitala husen funkar med gammal MF K-optik?

MVH /Micke

Funkar alldeles utmärkt. :)
Jag har bara gamla MF-objektiv till min *ist DS.

Ljusmätningen fungerar och man kan plåta med Av-läget (tidsatomatik) och M-läget (manuellt).
För Av-läget gäller att bara största bländare kan användas.
Med M-läget kan man använda alla bländare genom att ställa in önskad bländare, trycka ner avtryckarknappen till hälften och sedan trycka in AEL-knappen. Då rasslar det till i kameran och tiden ställs om till den valda bländaren.

Centrumavvägd- och spotmätning kan användas, men inte flerzonsmätningen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar