Annons

Pentax 645

Produkter
(logga in för att koppla)

PeterLj2

Aktiv medlem
Har fått låna en Pentax 645.
Har inte hunnit testa den än men den är privatkörd och verkar vara i bra skick.
Följande objektiv finns med den
35mm F3.5
200mm F4
120mm macro F4

Är detta något man kan använda till modellfoto? (som komplement till min canon 1d mk2)
Priset tror jag lär hamna runt 4000-5000 är det ett vettigt pris?

Ser ju lite priser på nätet och så men jag undrar om folk verkligen får de priserna för grejorna eller om det blir prutat saftigt.

Prisvärd

Min enda erfarenhet av 645 är att jag känt på tyngden...
Är den (med objektiven)i fint skick är det ett kanonpris.

för det priset tycker jag vekligen att dne är värd det. iaf om allt är i bra skick. den är definitivt ett komplement, även om det är en dyrare arbetsprocess än me ddigitalt, men det ger väl i vissa fall lite bättre resultat. beroende på vad man fotar för något....

men har du pengarna så tycker jag helt klart att du ska köpa den..

Jag har sparat min 645N pentax ingen vits att sälja den för man får inget för den o om Pentax någon gång kommer ut med en digital 645 så har jag optiken kvar.
Däremot vet jag inte om jag skulle köpa en idag för dels så har du nästan samma bildkvalite med Canons ff 5D o med 1ds m2 så har du bättre.
Nästa problem är att labben som framkallar försvinner en efter en.När jag körde dia för 3 år sen så betalade jag 39 kr rullen för framkallning idag tar dom 49 rullen.
Filmen har gått upp i pris samt om du kör proffesionellt så förväntar sig nästan alla en digitalfil.
Med digitalt ser du resultatet på en gång o behöver du ta om så kostar det inget.
Med tankae på film/framkallning så kommer en 5D vara betald rätt snart.
Vill du däremot köra med film så
är pentax kameran driftsäker,lättjobbad grym exponeringsmätare mäter klart bättre än Canons värstingkameror.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar