Annons

Pentax är poppis i vissa fiskekretsar

Produkter
(logga in för att koppla)

Kustbo

Aktiv medlem
Satt just och kollade i en tråd på ett fiskeforum jag är med där frågan väcktes vilka kameror som används av medlemmarna för att dokumentera fisketurerna och storfiskarna och det visar sig att Pentax ligger bra till ;-)

Hittils har 14 st anget olika digitala systemare och av dessa är 5 Pentax det är klart högre än genomsnittet bland fotografer!
Flera kör även med tätade gluggar så i vissa kretsar inser man betydelsen av tåliga grejor och att ha kameran liggande i en båt ofta och länge kräver lite mera och det har ju Pentax som ju alla Pentaxianer vet ;-)

Även bland de som kör kompaktare ligger Pentax bra till med sina vattentäta vilket ju är logiskt, så det var kul att se ;-)

Vad gäller systemarna har jag egentligen inget emot att vara Pentaxian, även om jag gärna hade haft högre ISO och snabbare serietagning.

Men än så länge har jag mest dåliga erfarenheter av deras kompakter, inte bildkvalitetmässigt, men att de är sega och lite tröga. Förhoppningsvis blir det lite ändring på det snart. Det skulle ju vara roligt om man kunde gå hela vägen och bara ha Pentax :)