Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Penselverktyget Photoshop, går inte längre att klicka och "måla"

Produkter
(logga in för att koppla)

Oförbätterlig

Aktiv medlem
Hej!

Jag brukar använda penselverktyget när jag skärper bilder i Photoshop. Det brukar bara vara att hålla ned vänstra musknappen och "måla på". Penseln målar så länge knappen är intryckt.

Men häromdagen gick det plötsligt inte. Däremot märkte jag att penseln målar en (1) punkt om jag klickar på vänster musknapp. Det blir ju en väldig massa klickande...

Jag misstänker att jag kommit åt någon inställning i Photoshop, men jag lyckas inte hitta någon trots letande i Hjälpavsnittet. Någon som vet hur man löser det?

Mvh
Daniel

Nej, testade att göra det nu, och då blev det ett litet hårkors (en pixel?). Så det var inte det.

Det är som att det går att dutta med penseln, men inte måla.

Problemet försvann efter uppdatering av Windows. Vet ej om det har något samband alls med det eller om det försvann efter ett par omstarter av datorn.

Jag gör alltså precis som vanligt, och nu funkar det att "måla" så länge musknappen är intryckt igen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar