Annons

penseln slutat fungera

Produkter
(logga in för att koppla)

carinlinnea

Aktiv medlem
Jaha plötsligt så slutade bara penseln i CS5 att fungera, så nu kan jag inte ta bort effekterna av mina justeringslager på vissa ställen i bilden. Har provat att göra reset all brushes men det funkar inte. Någon som har en aning om hur jag kommer vidare? :-/ Har letat i alla möjliga forum i flera veckor men hittar ingen hjälp tyvärr. Please help!

svårt att säga när man inte sitter vid ditt program och ser inställningar. Om det plötsligt händer så känns det som någon inställning blivit ändrad. Det finns två vanliga orsaker som jag varit med om...

1. Välj pensel, högerklicka på penselikonen i översta raden som visar vilket verktyg som är valt, välj reset, detta borde du ju redan ha gjort enligt ovan inlägg.

2. Du har kommit åt quickmask genom att trycka Q, så om du gör det igen så avaktiverar du quickmask och är i normalt läge igen.

Tack Robert, det funkar! Även om jag har testat båda grejerna innan så funkade det plötsligt nu när jag gjorde det, så tack! Vet inte riktigt varför, men photoshop works in mysterious ways!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar