Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Peka eget domännamn till fotosidan?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mashavet

Aktiv medlem
Jag har sedan ett par år tillbaka domännamnet mashavet.se registrerat. Det har inte blivit använt, utan har varit vilande. Tillåter fotosidans regler att jag pekar namnet direkt till min blogg på fotosidan, Från Mashavet och andra vatten.
Jag antar att det är tekniskt möjligt.

Jag har tidigare ställt frågan via "Kontakta oss" men ännu inte fått något svar. (Jag vet, semestertider). Jag tror dock att frågan kan vara intressant för fler så jag ställer den här också, så den blir lite mera synlig.

Man kan bara peka en egen domäner mot sin Fotosidan Portfolio - inte mot en enskild blogg inom Fotosidan. (Det går dock att låta sin blogg synas även i sin Portfolio, så på så sätt går det)

Du kan alternativt lösa det med en sk redirect, dvs om man skriver mashavet.se i webblsaren så länkas man vidare till www.fotosidan.se/blogs/mashavet/index.htm. Då är man inte längre "på" mashavet.se när man läser, men du kan iallafall använda det som en kortare adress t.ex på visitkort.

Det är en inställning du bör kunna göra hos den leverantör som hanterar din domän.

Du kan alternativt lösa det med en sk redirect, dvs om man skriver mashavet.se i webblsaren så länkas man vidare till www.fotosidan.se/blogs/mashavet/index.htm. Då är man inte längre "på" mashavet.se när man läser, men du kan iallafall använda det som en kortare adress t.ex på visitkort.

Just det ja... I princip borde man ju kunna en framesida med en enda ram som fyller 100% av sidan och som visar min blogg. Då ser det nog dessutom ut som om man ligger på mashavet.se i adressraden. Fast då har man ju "kidnappat" bloggen från fotosidan.

Just det ja... I princip borde man ju kunna en framesida med en enda ram som fyller 100% av sidan och som visar min blogg. Då ser det nog dessutom ut som om man ligger på mashavet.se i adressraden. Fast då har man ju "kidnappat" bloggen från fotosidan.
Jo, och nackdelen att besökare inte kan ta länken till en enskild sida från sin webbläsare och skicka iväg i ett mail, eller lägga som bokmärken. Då tycker jag det är bättre man har en Portfolio, där även ens bloggen syns och kopplar adressen dit..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar