Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Pdf-fil av egen blogg
- Trådstartare Canalog
- Start datum
Teoretiskt så kan du välja File - Print i din webbläsare (men sen Spara som PDF). Iallafall i OSX, vet inte om det funkar i Windows. Nackdelen är dock att det inte blir så snyggt eftersom massa annat (förutom texten / bild) kommer med. Kanske kan hitta på nåt för att få det lite snyggare framöver.
ztenlund
Aktiv medlem
Print to PDF finns inbyggt i nyare versioner av Windows.Teoretiskt så kan du välja File - Print i din webbläsare (men sen Spara som PDF). Iallafall i OSX, vet inte om det funkar i Windows. Nackdelen är dock att det inte blir så snyggt eftersom massa annat (förutom texten / bild) kommer med. Kanske kan hitta på nåt för att få det lite snyggare framöver.
Canalog
Aktiv medlem
Tack, det vore väldigt bra, och bloggen lir ju bättre utan reklam mm.!Teoretiskt så kan du välja File - Print i din webbläsare (men sen Spara som PDF). Iallafall i OSX, vet inte om det funkar i Windows. Nackdelen är dock att det inte blir så snyggt eftersom massa annat (förutom texten / bild) kommer med. Kanske kan hitta på nåt för att få det lite snyggare framöver.
- Jag vet ju inte om det spelar nån roll hur det görs, men kanske kan man ha en ”knapp” att klicka på i bloggens förhansgranskningsläge som medför att ett pdf görs där, som kan sparas ner på ens egen hårddisk…
mvh
/B
jag&bilden
Aktiv medlem
Om du väljer Exportera i Safari istället så får du ut sidan som PDF utan sidbrytning.
Tack, det vore väldigt bra, och bloggen lir ju bättre utan reklam mm.!
Fast det är väl inte reklam i bloggen nu väl?
pdahlen
Aktiv medlem
Det ser ut som den bästa lösningen hittills, sitter just nu med en iPad men det såg bra ut på den iaf. Tidigare har jag fått en pdf fil med sidbrytning som kunde gå rakt igenom en bild. Ska titta vidare på denna lösning för jag har funderingar på om man kunde göra en bok av materialet från bloggarna. Med en pdf writer så borde man kunna klippa och klistra från filenOm du väljer Exportera i Safari istället så får du ut sidan som PDF utan sidbrytning.
Canalog
Aktiv medlem
Ja det vore utan tvekan intressant att kunna göra en fotobok av en blogg!Det ser ut som den bästa lösningen hittills, sitter just nu med en iPad men det såg bra ut på den iaf. Tidigare har jag fått en pdf fil med sidbrytning som kunde gå rakt igenom en bild. Ska titta vidare på denna lösning för jag har funderingar på om man kunde göra en bok av materialet från bloggarna. Med en pdf writer så borde man kunna klippa och klistra från filen
pdahlen
Aktiv medlem
Ska testa lite mer, men texten kunde man bara kopiera rakt av, pdf-en var inte spärrad för kopiera. Bilderna ska jag titta mer på vad man får för upplösning, kanske räcker de till för lite mindre bilder och så hämtar man in sina egna originalbilder för de större i boken.Ja jag håller med. Men det finns utmaningar. Dels att det då skall radbrytas korrekt och att många bilder är för lågupplösta för att kunna tryckas snyggt.
Skrev någon gång ett förslag att jag skulle vilja ha ett alternativ att filnamnet kom med under bilderna man lägger in i en blogg, hade detta funnits så hade det varit otroligt mycket enklare att hitta sin matchande originalfil