Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pdf-fil av egen blogg

Produkter
(logga in för att koppla)
Teoretiskt så kan du välja File - Print i din webbläsare (men sen Spara som PDF). Iallafall i OSX, vet inte om det funkar i Windows. Nackdelen är dock att det inte blir så snyggt eftersom massa annat (förutom texten / bild) kommer med. Kanske kan hitta på nåt för att få det lite snyggare framöver.

Teoretiskt så kan du välja File - Print i din webbläsare (men sen Spara som PDF). Iallafall i OSX, vet inte om det funkar i Windows. Nackdelen är dock att det inte blir så snyggt eftersom massa annat (förutom texten / bild) kommer med. Kanske kan hitta på nåt för att få det lite snyggare framöver.
Print to PDF finns inbyggt i nyare versioner av Windows.

Tack, det vore väldigt bra, och bloggen lir ju bättre utan reklam mm.!
- Jag vet ju inte om det spelar nån roll hur det görs, men kanske kan man ha en ”knapp” att klicka på i bloggens förhansgranskningsläge som medför att ett pdf görs där, som kan sparas ner på ens egen hårddisk…
mvh
/B

Om du väljer Exportera i Safari istället så får du ut sidan som PDF utan sidbrytning.
Det ser ut som den bästa lösningen hittills, sitter just nu med en iPad men det såg bra ut på den iaf. Tidigare har jag fått en pdf fil med sidbrytning som kunde gå rakt igenom en bild. Ska titta vidare på denna lösning för jag har funderingar på om man kunde göra en bok av materialet från bloggarna. Med en pdf writer så borde man kunna klippa och klistra från filen

Det ser ut som den bästa lösningen hittills, sitter just nu med en iPad men det såg bra ut på den iaf. Tidigare har jag fått en pdf fil med sidbrytning som kunde gå rakt igenom en bild. Ska titta vidare på denna lösning för jag har funderingar på om man kunde göra en bok av materialet från bloggarna. Med en pdf writer så borde man kunna klippa och klistra från filen
Ja det vore utan tvekan intressant att kunna göra en fotobok av en blogg!

Ja jag håller med. Men det finns utmaningar. Dels att det då skall radbrytas korrekt och att många bilder är för lågupplösta för att kunna tryckas snyggt.

Ja jag håller med. Men det finns utmaningar. Dels att det då skall radbrytas korrekt och att många bilder är för lågupplösta för att kunna tryckas snyggt.
Ska testa lite mer, men texten kunde man bara kopiera rakt av, pdf-en var inte spärrad för kopiera. Bilderna ska jag titta mer på vad man får för upplösning, kanske räcker de till för lite mindre bilder och så hämtar man in sina egna originalbilder för de större i boken.

Skrev någon gång ett förslag att jag skulle vilja ha ett alternativ att filnamnet kom med under bilderna man lägger in i en blogg, hade detta funnits så hade det varit otroligt mycket enklare att hitta sin matchande originalfil

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar