Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

paypal , confirmed samma som

Produkter
(logga in för att koppla)

skägga

Aktiv medlem
Jag har sett att en del säljare på ebay bara säler till paypal kunder med confirmed addres .
Är det samma sak som verified ?
Om inte , hur blir man confirmed ?
 
Hej,

Ett litet problem (var i alla fall så för ett tag sedan när jag frågade PayPal) är att man inte kan få en "confirmed address" om addressen är utanför USA, exempelvis i Sverige...

Hälsningar,

Henkan
 
Det säljarna är ute efter är att undvika att bli lurade. Många vill skicka sina varor till samma adress som står på ditt PayPal account. Det är din confirmed adress. Jag har tex. min lägenhet i NYC som min hemadress men skickar rätt ofta mindre grejor över till Sverige. Dom flesta säljare har inga problem med detta, speciellt om du har bra feedback rating, men en del frågar varför man vill göra detta. Vissa som har haft problem med tveksamma säljare vill undvika framtida problem och säljer därför bara till din "PayPal" adress.

H
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.