Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Passar linser till en Konica T4 till en Konica TC-X?

Produkter
(logga in för att koppla)
"Any new Konica bayonet quick-mount lens will work on any Konica SLR from the Auto Reflex onward, including the Electronic SLRs."

Tackar! HAde faktiskt kollat på den sidan men missat den meningen tydligen! :) Men tack igen!

Johan

ps. Nån som har några gamla skrutt linser som passar Konica som dom vill bli av med mot en billig penning? :)
 
ps. Nån som har några gamla skrutt linser som passar Konica som dom vill bli av med mot en billig penning? :)
Kolla på tradera. Där finns det massor. Men se till att köpa Konica hexanon objektiv, inget annat. Inte heller hexar då dessa inte är gjorda av konica. Hexanon objektiven är superskarpa och står sig mycket bra än idag. 40mm f1.8 är skarpt liksom alla 50mm. Deras 57mm f1.2 räknas av många som det bästa objektivet som gjorts med dessa specs, samma sak för 85mm f1.8 som anses av många som ett av de allra bästa porträttobjektiven genom tiderna. De två sistnämnda är tyvärr väldigt ovanliga och väldigt dyra.
Men alla fasta hexanon objektiv är riktigt skarpa och de flesta riktigt billiga, en hundralapp eller två kan man få flera av dem för. Satsa på de fasta brännvidderna.

Lite mer info: http://cyberdenis.topcities.com/lenses.htm
 
Jag har ett 57mm F1.2 som jag kan tänka mig att sälja. Kanske inte passar in under benämningen skruttlins dock. Snarast raka motsatsen. Problemet är att jag inte vet vad det kan vara värt i Sverige. Det säljs ju i princip inga i på Tradera eller liknande. Senast jag såg ett på Ebay hade det ett utgångsbud på 595 EUR. Men om någon är intresserad kan de ju komma med ett bud.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.