Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Passar följande på en D50?

Produkter
(logga in för att koppla)

Grimjaur

Avslutat medlemskap
Ska eventuellt in och kika på dessa objektiv samt lite andra grejor imorgon, vill gärna veta om dom passar till en D50 så att jag inte åker iväg och provar dom i onödan.

Tokina, 400mm, f-5,6
Soligor, 100-300mm, macro, f-5
Soligor, 180 grader fish eye adapter, 0,15x
Sigma zoom, 35-105mm, f-3,5/4.5, multicoated
Sigma autofocus, 28-70mm, f-3.5- 4.5
Vivitar, 70-150mm, macro focusing zoom, f-3,8
Telekonverter, Teleplus MC7

Tacksam för snabba svar!

Mvh
Henrik

Senast ändrad:
Jag har Tokina 400 och en d50. Det funkar sådär. Ibland får jag ett felmeddelande och då måste jag lossa objektivet litegrann och sedan vrida tillbaka det. Då funkar det tills kameran går ner i stand-by, dvs tills ljusmätningen stänger av. Man kan ju iofs ställa stand-by tiden till 30 min. Dock drar ju det ström förstås.

Ta med kameran och testa.

mvh
Thomas

Tack Thomas, det var ett uttömmande svar. Yep, det blir till att ta med kameran för säkerhets skull.

Tokina 400/5,6 finns i flera varianter, manuella och automatiska. Du vet väl att du behöver autofokuserade objektiv för att få ljusmätning med din kamera.

Flera av objektiven du listar låter som om de är från den manuella epoken. Inget av objektiven tycker jag låter som något som kompletterar din väska särskilt bra utom fyrahundrat.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar