Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Paraplydiameter till Elinchrom

Produkter
(logga in för att koppla)

Brasknarr

Aktiv medlem
Hej,
Jag har sökt genom forumet för att hitta om det finns paraplyer från andra märken som passar Elinchromblixtarnas hål. Jag har också sökt i diverse nätbutiker.

Hålet i Elinchroms blixtar för paraplystången är tydligen 7 mm medan de flesta andra märken är något större. Det paraply jag haft till min kamerablixt passar inte i hålet och jag behöver ett som passar.

Finns det något annat märke som också har 7 mm eller är jag tvungen att köpa ett från Elinchrom?

//Anders

Om du har Elinchrom D2/4 finns det två paraplyfästen ett i själva blixtreflektorn 7mm och ett till vid
fästet för blixten. I det fästet kan du få plats med 7-8mm. hur det är med dom andra sorterna av elinchromblixtar vet jag inte.

Michael

Men hur mycket kan du spara på att köpa något annat märke då? Paraplyer är ju inte precis det allra dyraste man har...

Sidofästena tror jag bara finns på de senaste D-Light, de med inbyggd SkyPort, och inte på de två tidigare generationerna, dessutom går man ju då miste om finessen med att Elinchrom har marknadens bäst centrerade paraplyfäste. Om man tycker att det har betydelse...

Billigaste originalparaplyerna på CyberPhoto, paket med ett silver och ett vitt/transparent: 395:-

Men hur mycket kan du spara på att köpa något annat märke då? Paraplyer är ju inte precis det allra dyraste man har...[/URL]

Du har helt rätt! Min avsikt var inte att spara pengar. Jag var bara nyfiken på om jag hade ett alternativ eller inte.

Jag bor nära Scandinavian photo i Mölndal så det blir en promenad dit efter jobbet.

Tack för era svar!
Anders

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto