SusanH
Aktiv medlem
Jag fotar nästan uteslutande hundar. Jag har två softboxar 60*90 cm som jag tycker fungerar bra bortsett från att det stör mig något vansinnigt med den rektangulära speglingen som nästan alltid blir i ögonen på hundarna. Så jag köpte en 60 cm oktabox, den är kanske i minsta laget men funkar i övrigt bra. Men det funkar ju hemma, men när jag fotar någon annanstans så blir man ju galen när man ska montera ihop den med alla pinnar. Så jag funderar på paraply. Men det var ju en hel djungel av olika diametrar, djup och färger. Vad ska man välja? Silver eller vit och man studsar ljuset? Eller transparent Och slå igenom? Eller ska man komplettera med en diffusor eller backpanel? Utrymmena jag fotar i är oftast begränsade i ”vanliga rum” Hur stilla hundarna sitter varierar stort. (Hundar som tävlar lydnad sitter som regel mer still än 6 veckors valpar, de kan man få fota ”lite var stans” på vinylen” ) Kanske tänker jag för mycket och gör det mer komplicerat än det är, kanske blir jag helt enkelt nöjd med vad som.