Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pappersbakgrunder

Produkter
(logga in för att koppla)

Vickanpickan

Aktiv medlem
Jag håller på att skapa mig min första fotostudio här hemma och är ute efter pappersbakgrunder, huvudsakligen i vit och svart, men jag hittar bara bredderna 1.35m samt 2.75m. Finns det något mellanting? 1.35 känns lite för lite, men 2.75 finns det helt enkelt inte plats för. Någon som vet var jag kan hitta andra mått? Eller någon som har erfarenhet av att kapa av rullen/bakgrunden så den blir smalare?

Jag har kapat en rulle, genom att såga av den ihoprullad (Var en gammal rulle, mest för test) - jag rekomenderar dig en RIKTIGT fintandad såg eller bågfil för att lyckas bra.

Annars har ScandinavianPhoto en mängd rullar i 1,0 - 1,5 - 1,8 - 2,0 - 2,7 - 3,0 och 3,55
som ett exempel.

Jag har kapat en rulle, genom att såga av den ihoprullad (Var en gammal rulle, mest för test) - jag rekomenderar dig en RIKTIGT fintandad såg eller bågfil för att lyckas bra.

Annars har ScandinavianPhoto en mängd rullar i 1,0 - 1,5 - 1,8 - 2,0 - 2,7 - 3,0 och 3,55
som ett exempel.

jag har redan kollat på scandinavianphoto, men hittar bara andra bakgrunder i dom måtten, inga i papper

Ah - det är sant.
Colorama är ju väldigt stora på pappersbakgrunder, finns hos Aifo (aifo.se)
Men de har bara tre bredder, 1,35 - 2,72 - 3,55

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto