Annons

Panorama mjukvara.

Produkter
(logga in för att koppla)

erikl

Guest
Söker programvara för att foga samman bilder till panoramor, QT VR mm.

Jag kör Photoshop 6.0 så ett pluginprogram hade varit det optimala. Jag har även 7:an men har inte installerat dett ännu (finns dessa funktioner i PS7?)


Förslag? (gärna shareware/trialversioner)


mvh
 
Gratis och dessutom bäst är PanoTools. Inte lätt att lära sig, men kraftfullt.

Lite enklare blir det om man hänger på det grafiska gränssnittet PtGui men det är shareware och kostar ett par hundringar eller nåt i den stilen.

Vill du komma igång snabbt rekommenderas något helt annat. PhotoVista har låg inlärningströskel. Nu verkar det ha bytt ägare och namn, men jag förmodar att funktionerna ingår i det här programpaketet.

David, vore det intressant med en artikel om panoramafotografering och montage så skulle jag kanske kunna fixa det.
 
jim, jag hoppas att du inte rekommenderar ett program som man kör via kommandoprompten? :)
 
Jag kör Apples version "Quicktime VR Authoring Studio". Ett skitbra program som löser alla dina problem. Vet tyvärr inte om det finns för PC. Tror jag köpte det via Studentlitteratur i Lund.

Hälsningar Ola :)
 
Panorama Factory

Hej.
Är det någon som kan dela med sig av erfarenheter i "Panorama Factory"? Jag funderar på att köpa den programvaran. Den är rätt billig, 35 USD. Det finns även en äldre version som är gratis. Skillnaden mellan den och senaste versionen för 35 USD har jag ej tagit reda på än.
M.v.h.
Daniel
http://www.panoramafactory.com
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.