Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pannkakeobjektiv och snabba leveranser

Produkter
(logga in för att koppla)

vaktmästaren

Aktiv medlem
Fredagen den 2008-07-11 beställde jag en sån här
http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=7085165 från Scandinavian Photo i Bankeryd.
Jag beställde den för avhämtning i deras butik här i Malmö.
Jag kunde hämta objektivet den 2008-07-16 i Malmöbutiken.

Lördagen den 2008-07-12, alltså en dag senare än ovanstående beställning, beställde jag en sån här http://www.loreo.com/pages/products/loreo_lubot.html från Loreo Asia Ltd. I Hong Kong.
På ordersedeln som jag fick några minuter senare via mejl så stod det att frakttiden skulle vara cirka 4-5 veckor! Aha, de skickar med snigelpost tänkte jag. Nåja, den som väntar på något gott väntar alltid för länge!
Men så idag 2008-07-18 kom en avi med posten! Glad som ett barn på julafton, nästan, gick jag iväg till posten och fick ett litet fint paket med mig tillbaka. Det var till och med en rosett knuten på snöret runt paketet!

Det gick ju nästan snabbare med paketet från Hong Kong jämfört med tiden det tog att få varan skickad från Bankeryd till Malmöbutiken!
Betänk också att paketet från Hong Kong ju låg en dag "extra" innan jag kunde hämta det därför att det tog en dag innan jag fått avin för avhämtning!
 
Normalt om Scandinavian Photo har prylen hemma så har man paketet att hämta ut dagen efter.
Vet inte om deras rutiner för butik-butik är långsammare.
Sedan måste man givetvis räkna bort helgdagar.
 
eon skrev:

Sedan måste man givetvis räkna bort helgdagar.
Naturligtvis!
Men det innebär ändå att det tog 4 arbetsdagar för ScandinavianPhoto, och 5 för "Asienleveransen". Eller egentligen 4 eftersom avin kom till mig först den 5:e dagen. Så i princip fanns det på plats för avhämtning redan fjärde arbetsdagen!
 
Ja - jag håller med - det är helt enkelt för dj-vl-gt. Nå'n på regeringsnivå borde titta på problemet och lagstifta för att lösa det.
 
Ja, och beställer man från B&H och Cyberphoto på måndag kväll så har man paketet från B&H innan det från Cyberphoto, som kommer lite senare på onsdag eftermiddag ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.