Annons

Panik! Letar laddare till 5d mark 2

Produkter
(logga in för att koppla)

dudek53

Aktiv medlem
Hej!
Gjorde en blunder och glömde min laddare till min eos 5d mark 2.
På onsdag har jag en plåtning och behöver ladda batteriet under dagen imorrn.
Vet någon om det går att köpa en inte alltför dyr laddare i Västerås alternativ Örebro och, eller på väg till Örebro?
Tacksam för tips!
Vet redan att Mediamarkt ligger i närheten men känns bättre om fler förslag dyker in fall inte dem har.

Altrnativ två är att jag lånar en laddare från någon vänlig själ i Västerås på onsdag? Jag kan lägga deposition som säkerhet.

Tack!

Daniel

Hej!
Gjorde en blunder och glömde min laddare till min eos 5d mark 2.
På onsdag har jag en plåtning och behöver ladda batteriet under dagen imorrn.
Vet någon om det går att köpa en inte alltför dyr laddare i Västerås alternativ Örebro och, eller på väg till Örebro?
Tacksam för tips!
Vet redan att Mediamarkt ligger i närheten men känns bättre om fler förslag dyker in fall inte dem har.

Altrnativ två är att jag lånar en laddare från någon vänlig själ i Västerås på onsdag? Jag kan lägga deposition som säkerhet.

Tack!

Daniel

Kjell & Co har butik i Västerås, http://www.kjell.com/
Skriv i sökrutan artnr 44600 (laddare) resp 44605 (laddplatta för batteri till 5D.

tyvärr fel laddare

5d och 5d mark 2 har olika batterier så det funkar inte :(
Bra försök iallafall.
Fler förslag?
Mvh
Daniel

Som sagt kolla med kjell & co.
Men 44605 passar inte 5D mk 2 som har LP-E6 batteri. Verkar som kjell åtminstone på webben inte har laddare till den.

Tjena Benny!
Det hade varit lysande om det funkade.
Är dock tveksam till artikelnumret 44692.
Står att den laddplattan är till batterimodell NB-7L vilket passar till kamerorna G10 och G11.
Säker på att det var rätt artikelnummer du gav?
Mvh
Danie

ok Benny, jag kollar med KJell o company direkt, konstigt att det inte står på hemsidan dock :)
vänligen
-D

Nä, det blev visst fel igen, men jag vet att de har laddplatta för det batteriet, jag har köpt en här i Malmö!

RIngde till kjell o company och de verkar inte ha den laddplattan i sortimentet??
Hursomhelst så tipsade han om denna som hade trodde skulle funka 44689.
Den har ställbara poler? Jag gör ett försök :)
-D

Hoppas det funkar, men E6-batterierna brukar väl vara lite kinkiga med laddare...

Förhoppningsvis dyker det upp nån Canonägare här på FS som kan hjälpa dig. Själv är jag i Malmö...

För övrigt kanske det kan vara idé att gå till stans bästa fotobutik och fråga om de kan hjälpa dig att ladda batteriet?

Löste sig! Fick låna en laddare på mediamarkt i Västerås. Riktigt sjysst.
Var dessutom en vänlig själ på fotosidan som ringde upp och erbjöd sig att låna ut en laddare :)
Testade på kjell o company men utan resultat. Lp-E6 är inte helt lätt att ladda.
/D

Löste sig! Fick låna en laddare på mediamarkt i Västerås. Riktigt sjysst.
Var dessutom en vänlig själ på fotosidan som ringde upp och erbjöd sig att låna ut en laddare :)
Testade på kjell o company men utan resultat. Lp-E6 är inte helt lätt att ladda.
/D

Det var tydligen någon form av "misstag" att den malmöbutik jag besökte hade en laddplatta för LP-E6 hemma. Det verkar som om de inte säljer dem längre?
Men Kaffebrus har laddare för LP-E6, http://www.kaffebrus.com/batteriladdare-for-canon-19.html för rimliga 199 kr.

haha, märkligt att de inte tar in den??
Jag beställde en laddare som även funkar i bilen på tradera för 99:-, får se om den faller sönder av att man tittar på den eller om det var ett "fynd" :)
Tack!
-D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar