Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Paneltyp på LAPTOP, IPS kontra OLED
- Trådstartare C R
- Start datum
Curt L
Aktiv medlem
Har precis köpt en Asus med OLED.
Suveränt bra skärm om du frågar mig.
Vivobook Pro 16 OLED | INTEL CORE I9 | ASUS Sverige
Få den ultimata kreativa upplevelsen med ASUS Vivobook Pro 16 OLED! Den har världens ledande 16-tums 3.2K 120 Hz OLED skärm, den senaste Intel® Core™ i9-processorn och ett NVIDIA® GeForce® RTX™ 4050 laptop-grafikkort som ger maximal prestanda för alla uppgifter, oavsett hur svåra de är. Det här...
estore.asus.com
Suveränt bra skärm om du frågar mig.
Sabud
Aktiv medlem
Var i samma situation som du men slog till häromdagen på en Dell XPS 16" men disponerade utgifterna lite annorlunda, i stället för OLED-skärmen lade jag `krutet´ på processor och grafikkort samt nöjde mig med 1TB SSD.
Hur jag tänkter, jo jag är van vid en extern `foto-skärm´ så då nöjer jag mig med IPS på datorn. Vidare klarar jag mig med 1TB då externa SSDiskar bara blir större och billigare. Såg att de börjat bygga datorn och levereras 11/12
/Stephan
Hur jag tänkter, jo jag är van vid en extern `foto-skärm´ så då nöjer jag mig med IPS på datorn. Vidare klarar jag mig med 1TB då externa SSDiskar bara blir större och billigare. Såg att de börjat bygga datorn och levereras 11/12
/Stephan
Jonas gbg
Medlem
OLED är lysande på flera sätt men det påverkar väl inte något särskilt. Eller, det kan det göra; det beror på hur du brukar hantera dina bilder.
Du kommer förstås att upptäcka att svart är svart på en OLED medan det är mörggrått på andra skärmar. Det är lätt att tänka på sig själv så jag gör det i det följande. Eftersom riktig svärta inte synts på skärmen så har jag alltid haft koll på histogrammet för att se att allt verkar rimligt. Med OLED-skärm fortsätter jag med det, på samma sätt alltså fast nu ser allt lite bättre ut eftersom bilderna visas med mer dynamik.
Kanske tänker du på något annat?
Du kommer förstås att upptäcka att svart är svart på en OLED medan det är mörggrått på andra skärmar. Det är lätt att tänka på sig själv så jag gör det i det följande. Eftersom riktig svärta inte synts på skärmen så har jag alltid haft koll på histogrammet för att se att allt verkar rimligt. Med OLED-skärm fortsätter jag med det, på samma sätt alltså fast nu ser allt lite bättre ut eftersom bilderna visas med mer dynamik.
C R
Medlem
Hej!OLED är lysande på flera sätt men det påverkar väl inte något särskilt. Eller, det kan det göra; det beror på hur du brukar hantera dina bilder.
Nej, det var kring detta jag funderade.
Har i princip "alltid" histogrammet aktiverat i framkallamodulen.
Tack för svaret, lutar nog mote en OLED med hänsyn till ditt och överiga svar i tråden