Annons

Panasonic Lumix GF1 Tour

Produkter
(logga in för att koppla)

x-country

Aktiv medlem
En jättebra idé men tyvärr. Är det bara jag som tycker att tävlingens organisation och genomförande är under all kritik?

Jag var en av de som sökte och blev utvald att delta i tävlingen. För mer detaljerad information hänvisar jag till tävlingens egna plats här på Fotosidan.se.

Jag fick kameran (en fantastisk liten mojäng), dock inte enligt överenskommelse, så det blev till att rata planerat tema och hitta på ett nytt. Sedan skickade jag in mitt bidrag. Inget hände på några dagar men till slut så öppnade tävlingsalbumet för röstning. Där fanns mina bilder men de låg utspridda bland alla andra så mitt tema framgick inte. Alla andra hade efter inskick fått sina bilder publicerade tillsammans på bloggen med en presentation av fotografen. Så blev det dock inte för mig eller övriga sista deltagare förrän tävlingen redan öppnat och nästan stängt. Den skulle pågå ända till torsdag men även under fredagen kunde man gå in och rösta.

+ Idén med en kamera som vandrar runt bland deltagarna (lika förutsättningar)
+ Tävlingsbloggen där bidragen hamnar med presentation
+ Det smidiga förfarandet att ta emot och skicka kameran vidare

- Tävlingens idé - valfritt TEMA - borde ha tydliggjorts
- Att kameran inte levererades enligt ö.k.
- Att tävlingen påannonserades trots att alla deltagarna inte hade presenterats på bloggen
- Att tävlingen pågick trots att den skulle vara slut (röstningen)
- Otydliga regler till en början (manipulation etc etc)
- Generellt dåligt informationsflöde från början till slut

Bortsett från själva tävlingsmomentet så är jag väldigt tacksam och nöjd att ha fått låna och testa denna kamera och objektiv. Den har helt klart marknadsfört sig som en kandidat till mitt planerade inköp av en avancerad kompakt och jag saknar den faktiskt.

Mmm, jo...det har onekligen varit rätt oklart vad som gäller. Själv missade jag att det skulle vara ett tema, men det beror nog mer på mitt slarv än något annat.

Vad händer nu? Vinnarna har varit utsedda ett tag, men inte presenterade ännu. Hmmm.

Håller helt med ovanstående. Väntade på att min kompis bilder skulle komma i bloggen och såg sedan att det var dags att rösta. Min första tanke var, skall inte alla presenteras i blogg. Kännde att det kändes orättvist. Gick in och röstade och just före röststängning kom de sista bloggpresentationerna. Fick höra att kamerskickat var försent och att hon inte visste om när kameran skulle komma just därför. Så inte känns det som att alla haft samma villkor.

Vem vinner? Är det den bild som fått flest röster eller är det den som fått flest sammanlagda röster för alla tre bilderna?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar