Annons

panasonic lumix dmc-fz38

Produkter
(logga in för att koppla)

amilo

Ny medlem
Har blivit tvungen att byta ut min kära gamla olympus c-750 som jag har varit väldigt nöjd med sedan urminnes tider (känns det som). Är ännu inte redo att ta klivet upp till en systemkamera men vill ändå ha något med bra optik och zoom samt mycket inställningsmöjligheter.

Men efter att ha kikat runt så verkar allt som finns på marknaden idag vara skit, eller så har jag blivit kräsen och kanske ska satsa på en systemkamera ändå?
Har tittat på en Panasonic lumix dmc-fc38 samt en del andra likvärdiga för att ersätta min gamla olympus med, men jag tycker att bildkvaliten är ganska dålig? Vad beror detta på, är det hetsjakten på alla Megapixlar som har orsakat detta?

Nu står jag i valet och kvalet på om jag ska slå till på en fz38 som ändå verkar vara den som frambringar det bästa resultatet rent bildmässigt. Har testat kameran och tagit några kort och jämfört med canon powershot 20is och panasonic lumix tz8, det blev ingen vidare vetenskaplig utvärdering med 2 små barn som hängde och klängde i benen och skulle pilla på allt?
Men efter att kikat på de bilder jag själv tog med dessa 3 så blev jag smått överaskad att tz8 gav ett sådant dåligt resultat, canon och fz38 var ungerfär likvärdiga men fz38 tog hem segern i min egna lilla test.

Men frågan är om jag har missat någon detalj, det kanske finns något bättre alternativ till min gamle trotjänare?
Alla förslag är varmt välkomna speciellt om ni har egna erfarenheter utav kameran som ni föreslår.
 
ANNONS