Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Panasonic Lumix DMC-FZ18

Produkter
(logga in för att koppla)
Min sambo har en och är väldigt nöjd. Vad jag har sett kan den ge fina bilder. Inte i klass med en systemkamera förstås, men väldigt bra för att vara en kompakt.

Men, den har mycket brus redan vid 400 ISO och på högre ISO är problemet istället för hård brusredusering. En annan sak som han har beklagat sig över är att den inte är så bra på makro. Han säger att det inte finns nåt supermakroläge (som jag hade på min S3), men jag har inte kollat om det stämmer, eller om han bara har missat det.

Om du mest tar bilder i hyfsat ljus tror jag du ska tycka om den.

Här kan du se bilder som folk har tagit med den kameran:
http://www.flickr.com/photos/tags/panasonicfz18/

åh tack!

för länken!
jag är så pass amatör att det där med iso pillar jag inte speciellt mycket med. tror den blir bra!!! tack för länken!!

sussieohl skrev:
men nej, finns det inget supermakroläge?
jag älskar ju att använda makro...

Jag googlade lite nu och hittade detta (om FZ18):

"Super Macro allows extreme close-up photography, capturing detail from as close as 1 cm away."

Låter som det faktiskt finns supermakro! Bäst du dubbelkollar det själv innan du köper en. Om du vill kan jag be min sambo testa ikväll (han är säkert intresserad för egen del) och återkomma sen.

åh tack!

jag har redan köpt kameran faktiskt. väntar på lev. jag är inte så våldsamt insatt men jag ska lära mig :)

jag har alltid älskat att fota och har lyckats rätt bra med den "skitkamera" jag haft förr...
så det ska nog ordna sig!!!

Lite krångliga är de nog allt, för funktioner som han inte använt på länge får han jobba för att klura ut hur det nu var man gjorde (trots att han är tekniskt lagd). Men, det här är hans första digitala kamera, och så är han inte superintresserad av foto, så det är nog lättare för dig som har haft en förut.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto