Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Panasonic DMC-FZ28??

Produkter
(logga in för att koppla)

Trof

Ny medlem
Hej!

Skulle egentligen behöva köpa både kamera och videokamera, men tänkte kanske att det fanns någon bra kombination. Tänker att det skulle vara bekvämt att ha " 2 i 1"
Vad tror ni? hur står sig videofunktionen på DMC-FZ28 mot en vanlig videokamera i billig/mellan prisklass?

Eler finns det kanske andra som är bättre lämpade?

Tacksam för svar.

Jerry
 
Jag har inte provat FZ28, men jag har ägt en FZ27. Långzoomkameran fungerarde riktigt bra. Angående filminspelningen så blir det helt ok. 640x480 med bra bildkvalité. Men du kan inte jämföra med en videokamera. Färger, ljud och bildkvalitén är inte densamma. Men jag har filmat rätt mycket med gott resultat. Man kan filma tills minneskortet är fullt. Iallafall så är det min erfarenhet av FZ27:an.

Angående bildkvalitén för foto så var de helt ok, dock lite brusiga inomhus. Zoomen är nice.
 
FZ28 är väl inte släppt ännu? Själv har jag dess föregångare FZ18 (som går att få tag i billigt nu) och jag är mycket nöjd med både stillbilderna och videofilmerna, men att filma med en riktigt videokamera är något helt annat. Det går inte att jämföra.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.