jonasforsgren
Aktiv medlem
Jag har ett problem med hur jag ska packa ner min utrustning för min kommande resa. Problemet är att jag ska gör en del olika saker under resans gång vilket igentligen skulle kräva lite olika kameraväskor.
Utrustning: Canon 5D, 30D, 70-200/2.8IS, 24-105/4IS, 10-22, 70-300 DO IS, 1,4X Extender, Epson P5000
Första delen av resan:
Startar på Falklandsöarna. Därifrån blir det båt ner till Antarktis med utflykter i gummibåtar och landstigningar på diverse ställen. Båtturen slutar 16 dagar senare i Ushuaia, Argentina
Andra delen:
3 veckors trekking i Patagonien med tält och sovsäck.
För den första delen av resan skulle en Dryzone 200 vara perfekt.
För andra delen skulle ett Street&Field system passa bättre.
Det blir omöjligt att ta med en Dryzone rygga på den andra delen av resan. På den första del av resan kommer det garranterat att bli blött så vattentätt skulle verkligen vara bra!
Vet inte riktigt hur jag skulle lösa detta på smidigaste sättet. Köra med S&F och packa det i drybags? Ta med båda och skicka hem Dryzonen med posten? Någon som har något annat förlag på smart lösning?
Primär väska, Haglöfs Victory 75 ryggsäck. Med:
Sovsäck,Tält, Liggunderlag, Frystorkad mat för minst 10 dagar, Primus Omnifule kök med kastrull
+ kläder
Skulle behöva lite input från någon annan än mig själv, ideer?
/Jonas
Utrustning: Canon 5D, 30D, 70-200/2.8IS, 24-105/4IS, 10-22, 70-300 DO IS, 1,4X Extender, Epson P5000
Första delen av resan:
Startar på Falklandsöarna. Därifrån blir det båt ner till Antarktis med utflykter i gummibåtar och landstigningar på diverse ställen. Båtturen slutar 16 dagar senare i Ushuaia, Argentina
Andra delen:
3 veckors trekking i Patagonien med tält och sovsäck.
För den första delen av resan skulle en Dryzone 200 vara perfekt.
För andra delen skulle ett Street&Field system passa bättre.
Det blir omöjligt att ta med en Dryzone rygga på den andra delen av resan. På den första del av resan kommer det garranterat att bli blött så vattentätt skulle verkligen vara bra!
Vet inte riktigt hur jag skulle lösa detta på smidigaste sättet. Köra med S&F och packa det i drybags? Ta med båda och skicka hem Dryzonen med posten? Någon som har något annat förlag på smart lösning?
Primär väska, Haglöfs Victory 75 ryggsäck. Med:
Sovsäck,Tält, Liggunderlag, Frystorkad mat för minst 10 dagar, Primus Omnifule kök med kastrull
+ kläder
Skulle behöva lite input från någon annan än mig själv, ideer?
/Jonas