Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pålitlig sync?

Produkter
(logga in för att koppla)

nenzen

Avslutat medlemskap
Jag har lyckats virra bort mig själv helt i kablar.
Jag kör en Nikon D200 med en Soligor DG-340 AZ som slavblixt.
Med Soligorn följde en väldigt kort, någon decimeter bara, kabel (liten tele till PC). När jag kopplar den direkt till kameran fungerar allt klockrent. Men jag vill ha bort blixten en bit och köpte därför en 5 meter Hama förlängningskabel (6975). Tyvärr fungerar det väldigt opålitligt och blixten utlöses lite när den känner för det (det är lotteri om man får blixtljus eller inte varje gång man trycker av en bild).
Anledningen till att jag skaffade kabel var just för att garantera att blixten alltid utlöstes (litar inte fullt ut på radio- och ir-synkar).
Vilken kabel rekommenderar ni att jag skaffar? Eller finns det något hyfsat billigt radio/ir-system som är pålitligt (Pocket Wizard ryms tyvärr inte i budgeten)?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.