Annons

På besök hos Scandinavian Photo!

Produkter
(logga in för att koppla)

Martin-B

Aktiv medlem
Var nått event på SP idag med alla tillverkare närvarande med diverse produkter som de demonstrerade. Pentax hade självklart ett eget bord med samtliga DA-objektiv + blixtar. Var första gången jag fick fingra på lite limited-godis och DA*-objektiv. Var förvånad hur lätt 50-135:an var, och hur mycket ha-begär en guldring kan ha :) Var synd att jag inte hade möjlighet att testa SDM, skulle varit roligt.

De små limited-objektiven utstrålade kvalité rakt igenom. De var iskalla i kontrast till den ganska varma lokalen, tack vare aluminium-höljet. Måste helt klart införskaffa mig en sådan goding till jul.

Mannen från Pentax var mycket hjälpsam och trevlig.

Pöbeln runt C/Ns bord höll jag mig undan för utan traskade vidare till Sony som hade den bästa platsen i lokalen vilket förvånade mig lite. A700 är en riktigt fin men dyr kamera och det glädjer mig att KM-användarna har fått en fin leksak. Deras objektiv verkar också bra fast återigen dyra.

Sammanfattningsvis tycker jag att alla DA-objektiv har en väldigt trevlig känsla över sig, speciellt DA* & limited är otroligt stabila med mycket ha-begär. Bara väntar på de nya objektiven som om allt går enligt planerna kommer i vår.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.