Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

På besök hos Scandinavian Photo!

Produkter
(logga in för att koppla)

Martin-B

Aktiv medlem
Var nått event på SP idag med alla tillverkare närvarande med diverse produkter som de demonstrerade. Pentax hade självklart ett eget bord med samtliga DA-objektiv + blixtar. Var första gången jag fick fingra på lite limited-godis och DA*-objektiv. Var förvånad hur lätt 50-135:an var, och hur mycket ha-begär en guldring kan ha :) Var synd att jag inte hade möjlighet att testa SDM, skulle varit roligt.

De små limited-objektiven utstrålade kvalité rakt igenom. De var iskalla i kontrast till den ganska varma lokalen, tack vare aluminium-höljet. Måste helt klart införskaffa mig en sådan goding till jul.

Mannen från Pentax var mycket hjälpsam och trevlig.

Pöbeln runt C/Ns bord höll jag mig undan för utan traskade vidare till Sony som hade den bästa platsen i lokalen vilket förvånade mig lite. A700 är en riktigt fin men dyr kamera och det glädjer mig att KM-användarna har fått en fin leksak. Deras objektiv verkar också bra fast återigen dyra.

Sammanfattningsvis tycker jag att alla DA-objektiv har en väldigt trevlig känsla över sig, speciellt DA* & limited är otroligt stabila med mycket ha-begär. Bara väntar på de nya objektiven som om allt går enligt planerna kommer i vår.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar