Annons

Overkligt låga priser på KEH.com?

Produkter
(logga in för att koppla)

Joachim

Aktiv medlem
Hittat en Contax AX för $499 på http://www.keh.com
Det blir 3600kr omräknat. En likadan på L-Foto i Sverige (skick A) kostar 13900kr.
Har hittat andra kamerahus också som är väldigt lågt prissatta på sajten.

Har de generellt låga priser?

KEH har väldigt bra priser, och väldigt hög kvalitet på grejerna. Glöm inte att med frakt, tull och moms så kommer 499$ att sluta på drygt 5000:-

-- MW

Magnus W skrev:
KEH har väldigt bra priser, och väldigt hög kvalitet på grejerna. Glöm inte att med frakt, tull och moms så kommer 499$ att sluta på drygt 5000:-

-- MW

Jo, men även inkl. moms+tull så är priset väldigt bra. Nu har iofs L-Foto ofta väldigt höga priser, så den jämförelsen var kanske inte den bästa.

Jag har handlat ett flertal gånger från KEH och har varit jättenöjd. De objekt som KEH's klassar sonm bargain (BGN) är i mycket bra skick.
Hur L-foto kan sälja något över huvud taget förstår jag inte. Det mesta de har på nätet är inte uppdaterat sedan 2001 och priserna är långt över vad konkurrensen från ebay i usa, uk och tyskland tål.

Bostromi skrev:
Jag har handlat ett flertal gånger från KEH och har varit jättenöjd. De objekt som KEH's klassar sonm bargain (BGN) är i mycket bra skick.
Hur L-foto kan sälja något över huvud taget förstår jag inte. Det mesta de har på nätet är inte uppdaterat sedan 2001 och priserna är långt över vad konkurrensen från ebay i usa, uk och tyskland tål.

Man kan oftast köpa nytt från lågpris postorder till samma pris som L-foto ska ha för beg.

Bostromi skrev:
Hej, Beställde i dagarna ett objektiv från KEH. Pengarna fick dom i måndags och dom skulle skicka paketet "sometime this week". Jag betalade 49.95 i frakt och då skulle det ta 14dagar att få paketet. Men det verkar inte som om dom har skickat det ännu, för jag har inte fått mail sen i måndags. Är det vanligt att det tar så lång tid innan dom ens skickar paketet?

Bostromi skrev:

Hur L-foto kan sälja något över huvud taget förstår jag inte.

För att det finns en del människor som knappt ens hittar ut på Internet?

Vi i den "yngre" generationen som växt upp med Internet, så är det enkelt (och naturligt) att göra prisjämförelser. Men sen finns det ju dessa som kanske inte ens har dator.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar