ANNONS
Annons

OT, men vet ju att det finns fler slalomåkare här...

Produkter
(logga in för att koppla)

lottawe

Aktiv medlem
Har under några månader plöjt alla annonser på nätet samt alla sportbutiker i Karlstad utan att lyckas få tag i skapliga carvingskidor i 100 cm. Har även annonserat själv om att jag vill köpa utan gensvar. Någon som har tips om var jag hittar detta innan säsongen kommer igång? Kanske finns bättre sortiment i andra värmländska städer? Någon som vet?

Om fler är på skidjakt så har jag ett par tuffa carvingskidor 120 cm med bindning över samt pjäxor till i strl. 5. Kanske någon som har kortare och vill byta rentav?

Kan vara lite tidigt på säsongen än. Pratade med en kille på Intersport i Arvika under helgen och de skulle ta fram sina inom 1-3 veckor. Nu var jag på jakt efter en snowboard men både skidor och brädor tas fram samtidigt.
Iofs inte längdskidorna för de var av någon anledning redan framme, en masse.

Lycka till i letandet!

/Tommy

Jo, jag var för ivrig (tidig) i sökandet. I onsdags hade de fått in skidor mm på Stadium så nu fattas bara att bära med pjäxor dit och få monterat:) Det knepiga är att förra gången jag frågade där sade de att de inte skulle få in under 120cm, men nu har de både 100cm carving och små tuffa brädor till samma strl iaf:) Brädorna har varit framme längre där.

(Värre är det med smådamasker i annat än blått i K-D...)

Tänkte stjäla Lottas tråd ett tag.....=)

Är det någon som har eller ser nån rea på snowboards i Värmland så säga gärna till.
Min utrustning blev stulen i förrfjol och behöver därför både skor (stl,41) och bräda. (Runt 150cm).
Begagnat spelar ingen roll om priset är rätt.

/Tommy

"Bättre stavfel än brädlös!"

Har du fått tag i nåt Tommy?

Egentligen hade man ju kunnat vänta ett tag längre, men skidor till Pontarn är iaf köpta och väntan på att testa för lång.. Förra helgen kördes ju snökanoner iaf i Sälen, men nu blir det plusgrader igen:(

Men hur är det med alpingrejer efter jul nu. Är det någon som vet om även sånt reas ut då eller är det att hoppas på för mycket? Jag har spanat in bl.a snowboardskor på Stadium som jag bara väntar på att de sjunker i pris.. Och så väntar jag på snö med då, men det går ju inte att köpa ens utan rea..

Näe, nån utrustning har det inte blivit än.

Men de hade bra priser på bräda+bindning på Sportoutlet eller vad det heter. 999:- och boots från 399:-.

Får se om man har några pengar kvar efter nyår.

Det är rea på snowboards på concrete i karlstad, det är dock märkesprylar så ni kanske tycker att dom är för dyra.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar