Annons

Osmaklig marknadsföring av Moderskeppet

Produkter
(logga in för att koppla)
Men vart är din humor? Det är ju ett skojigt nyhetsbrev bara - man ska läsa det med glimten i ögat...
 
Inget att uppröras över tycker jag, men inte någon komisk höjdare heller - det ryckte inget i mina mungipor.

Men eftersom du startade en diskussion om det här så blev det mer gratis reklam på Fotosidan och då måste det ju anses ha varit en väldigt lyckad utformning. :)
 
Jag tycker att det var rätt skojig marknadsföring som verkligen ligger rätt i tiden.

Hur kan man uppröras av den reklamen?
Bli upprörd av de "riktiga" bonusavtalen istället!
 
osmaklig ?
Låter som det är så att vissa har för taskig humor & har svårt för det med ironi.

Klart sånt här ska lyftas fram om man säger så, humor är ett sätt att göradet på.
har du inte förståt humorn i det hela så okej.
men att reta sig på det ändå, bättre att inte visa nått och lägga energin på dom riktiga rötäggen som gör det med våra skattepengar istället.
 
Perfekt vältajmad marknadsföring med ett härligt mått av ironi - gillas skarpt! Dessutom var det en väldigt lyckad sådan eftersom jag inte ens kände till erbjudandet förrän jag läste den här tråden. Den väckte alltså känslor precis som bra reklam ska göra. Sedan kan man förstås tycka synd om det faktum att ironi inte når fram hos alla, men sånt är livet.

Mattias & Co har med andra ord lyckats - gött jobbat som vanligt!
 
Trams! Jag tycker det var uppfriskande, dessutom kommer jag förmodligen att nappa - dvs den funkade! Dessuton har den ju i och med den här tråden fått extra exponering, dvs fungerat dubbelt upp. Heja Moderskeppet!

Per
 
Jag beställde en DVD på stört! Humor tyckte jag, särskilt att de lovar att inte granska oss som beställer alltför noga *s*
 
Jag tycker också det var en bra reklam. Jag hade själv missat och funderar på att beställa en skiva nu.
Tore lyckades verkligen få oss att klicka på länken. Ska man vara pranoid kan man ju fundera på om Tore får en del av kakan för de som handrar via den referel från tråden. Sådant är ju inte ovanligt i internetvärlden ;)
Annars får du Tore skicka ett brev till dom och be om en gratisdvd för du har nog skapat en del extra affärer åt dom.

Bra jobbat Moderskeppet och Tore!
 
min första tanke också, vad ger Moderskeppet Tore för provis, var nog den bästa marknadsföringen de kunde få på FS :)

Mycket humor i utskickat, gillas skarpt! :)
 
http://www.moderskeppet.se/brev/2009bonusavtal.html

Att i dessa kristider när vissa skor sig på andras bekostnad skoja om svågerpolitik, bonusar och fallskärmar visar på allt annat än gott omdöme. Att Fotosidan dessutom så oreserverat stödjer och bidrar till Moderskeppets marknadsföring (http://www.fotosidan.se/cldoc/30543.htm) är ytterligare en besk pastill i denna förmenta gottpåse.

Jag tycker den är lysande. All heder till dig som gör den mer synlig för massorna .-)

Att skämta om det är väl allt man kan göra. De som sitter på makten att rätta till dessa fel svullar själv på räckmackan och vill inte göra något åt det.

Till detta slösar man inlägg nr 500, borde använts till något viktigt, lösningen till cancerns gåta eller likande ;-)
(Eller kanske en bild på den)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.