Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

orginalhandlingar för Sony a7r

Produkter
(logga in för att koppla)

Franky3

Aktiv medlem
Hei

Jag har precis sålt min d800 för att gå över mot spegellöst och det lutar mot a7r.
Då jag startar resan i hongkong hoppas jag komma över en spn del att det väger över skatten och tullen när man kommer hem.
Men de cirkulerar tydligen mycket fake/svart marknad kopior där.

Nikons original färg har en gulaktig ljus färg. Jag undrar om npgon skulle orka ta sig mödan att ta en bild eller scanna in hur handlingarna ser ut för en sony så jag har möjlighet att jämföra. Är det något personligt som slulle stå med som namn eller dylikt kan du naturligtvis stryka över det.
Oherhört tacksam för svar. Sä slipper man köpa en gammal kodak med sony chassi...

Mvh
 
Missförstår jag nåt här eller menar på fullaste allvar att någon skulle klara av att göra en kopia av en A7R och sen mot all förmodan inte klara av att förfalska handlingarna?
 
Mer sannolikt är kanske att någon har kommit över ett parti kameror på lite skumma vägar.
 
Det finns inga sådana kopior som du är orolig över.
Att sätta upp en produktionslina för att tillverka det kostar ofantligt mycket med noll i vinst.
 
Det finns inga sådana kopior som du är orolig över.
Vad man däremot bör se upp med är om garantihandlingarna är äkta. Utan sådana kan det bli svårt att reklamera kameran om det skulle behövas när man har kommit hem.

En del tillverkare har gjort det enkelt och har inte världsgaranti överhuvudtaget, och då spelar det föga roll om garantihandlingarna är äkta eller inte.

(Man bör också försöka förvissa sig om att kameran faktiskt är ny, och inte en gammal renoverad som kan vara sliten inuti).
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.