sara gust
Avslutat medlemskap
ok, detta ar typ femtioelfte gangen fragan kommer upp.
jag jobbar heltid som fotograf och journalist men mest i spanien.
jag kanner dock nu att jag vill ta betalt pa ett rattvist satt de jobb jag tar.
och da bland annat de jag gor i sverige.
men om jag ska folja prislistan blir det ju en jakla massa pengar... jag kan liksom inte riktigt MED...O/ hm...
t ex:
ett jobb jag gor varje ar:
for en statlig inrattning (sthlms stad narmare bestamt)
jag medverkar 4 dagar pa en massa eller vad man ska kalla det, och sen sammanstaller jag text och bild och gor dessutom layoten till en folder som skickas ut till alla medlemmar.
hittills har jag tagit 10 000 kr for allt. kanske kan tyckas mycket, men ska man folja prislistan, (de officiella som jag ej minns namnet pa men har hemma,) blir det betydligt mer. oavsett om jag tar dags eller timbetalning.
ska papekas att detta inte enbart ar fotograferande, utan ocksa journalistiskt textarbete och efterarbete inom respektive omraden.
vad skulle ni kalla ett rimligt pris pa det?
inga halv-svar tack, som att "folja prislistan", min fraga galler just till vilken grans man ska folja prislistan.
om man nu tycker att man ar profesionell och tycker att ens jobb ar vart att betalas utifran profesionella kriterier?
kanske lite kranglig fraga. eller kanske egentligen inte.
tacksam for svar,
mvh
sara
jag jobbar heltid som fotograf och journalist men mest i spanien.
jag kanner dock nu att jag vill ta betalt pa ett rattvist satt de jobb jag tar.
och da bland annat de jag gor i sverige.
men om jag ska folja prislistan blir det ju en jakla massa pengar... jag kan liksom inte riktigt MED...O/ hm...
t ex:
ett jobb jag gor varje ar:
for en statlig inrattning (sthlms stad narmare bestamt)
jag medverkar 4 dagar pa en massa eller vad man ska kalla det, och sen sammanstaller jag text och bild och gor dessutom layoten till en folder som skickas ut till alla medlemmar.
hittills har jag tagit 10 000 kr for allt. kanske kan tyckas mycket, men ska man folja prislistan, (de officiella som jag ej minns namnet pa men har hemma,) blir det betydligt mer. oavsett om jag tar dags eller timbetalning.
ska papekas att detta inte enbart ar fotograferande, utan ocksa journalistiskt textarbete och efterarbete inom respektive omraden.
vad skulle ni kalla ett rimligt pris pa det?
inga halv-svar tack, som att "folja prislistan", min fraga galler just till vilken grans man ska folja prislistan.
om man nu tycker att man ar profesionell och tycker att ens jobb ar vart att betalas utifran profesionella kriterier?
kanske lite kranglig fraga. eller kanske egentligen inte.
tacksam for svar,
mvh
sara