Ta med fru och barn ut i skogen eller ut på stan... jag har en sambo som inte varken vill följa med eller ens ta i en kamera, men han sitter så gärna hemma och pular med sitt Hattrick eller något annat skoj på nätet, medan ungarna följer med mig ut i skogen och pular..
Nu är förstås mina barn så stora ( 9, 14 år ) så de klarar sig själva hemma också, men ibland vill gubben sitta helt själv vid burken och leka så då tar jag ungarna med mig, ibland vill jag få vara helt själv i skogen och då stannar ungarna hemma..
I grund och botten är det väl så att man är en egen individ i ett förhållande.. har man små små barn som i ditt fall så kanske man får kompromissa, att en helgdag tex så åker du iväg och fotar utav bara helskotta och nästa gång åker frun iväg med något hon gillar..
Annars.. packa barnvagnen och lite picknick, åk
iväg på en tripp ut på landet och köp frun en bra bok... passa på att fota när bäbisen sover, och växla... du får fota en stund själv, frun får läsa sin bok en stund själv...
I mitt fall så tar jag mig aldrig så långt.. oftast inom en radie av 10 minuters cykelväg, och blir då inte heller borta så länge... men följer barnen med så kan vi vara borta heldagar...
Det här är en så svår fråga att svara på.. det beror så pass mycket på den andra partnerns förståelse och egna liv.. jag har en väninna som har en karl som blir skitsur bara av att hon vill åka på syjunta en kväll var tredje vecka, och då blir det ju förstås jättejobbigt...
Himmel, vad jag svamlar... men jag hoppas du förstår min andemening i det hela.
Lycka till med familjen