walter-g
Aktiv medlem
Okay,nåt enstaka nummer på en 10 års period har varit under lågvattenmärke,men jag precis som en annan rutinerad medlem uttalade sej häromdagen,så håller Foto av mycket god klass, faktiskt bland de bättre.Under åratal har jag inhämtat värdefull information i flertal utländska fototidningar,men det har samtidigt varit jobbigt att nagelfara innehållet oavsett det har varit på tyska eller engelska.Vad erbjuder dessa tidningar utöver våra svenska.Practical Photo(uk) och Fotomagazin, Color Foto(tyskl) eller American Photography eller Australian Photography etc Jo inslag av akt och naken foto upptar ganska mycket utrymme.men i övrigt så är dom inte annorlunda än våra, ja sämre t.om -men det är min personliga åsikt.Jag tror inte Foto köparna är alla så duktiga fotografer att man kan "bläddra igenom" den,fäör att sen lägga den åt sidan.Att ondgöra sej över återkommande inslag och lektioner som bild och fotoskolan är bara tomt skryt.Beträffande tjejbilder här på FS,så håller inte dom heller värst hög klass,så isåfall har dom utländska tidingarna inte kunnat lära ut något i den genren.Man blir inte fotograf över en natt med att köpa en digitalkamera eller för all del systemkamera utan att idogt ta till sej kunskaper under längre tid och träna och träna.Slutligen,om ni vill förändra Foto eller tycker att tjejerna har för mycket kläder på sej,så hoppas jag ni hör av er till Foto´s redaktion.Allting kan alltid bli bättre-men inte på en gång.