Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Omjuk Zoomring på nyinköpt Canon 70-200 2.8 USM

Produkter
(logga in för att koppla)

patrik_p

Aktiv medlem
Jag köpte igår ett Canon EF 70-200 2.8 USM.
Jag har ägt 3 L objektiv tidigare och har aldrig varit med om detta....
Objektivets zoomring går inte så mjukt som mina andra L-gluggar
detta gänns mer som att det småhackar när man vrider. Så det blir svårt att småjustera zoomen eftersom den inte går mjukt och "rent".

bör jag lämna tillbaka det? det är begagnat.
 
Jag köpte igår ett Canon EF 70-200 2.8 USM.
Jag har ägt 3 L objektiv tidigare och har aldrig varit med om detta....
Objektivets zoomring går inte så mjukt som mina andra L-gluggar
detta gänns mer som att det småhackar när man vrider. Så det blir svårt att småjustera zoomen eftersom den inte går mjukt och "rent".

bör jag lämna tillbaka det? det är begagnat.

Ingen? Hur ska zoomvredet kännas?
 
Känns inte som om jag riktigt kommer att tillföra något relevant...
Men på mitt 70-200 4 IS så kan det kännas lite små hackigt om jag ska zooma in någon milimeter eller så, men annars i stort så hackar det inte...
 
Lämna tillbaka.

Min far köpte en 70-200 F4 och när jag provade den så reagerade jag på att den gick trögt.
Jag trodde att det var för att den var helt ny(min egen är några år).
Men efter att jag vridit den fram och tillbaka så kom det ut som små svarta gummibitar från vredet.

Det visade sig vara någon packning som satt fel (vädertätning?).
Han lämnade tillbaka den.

Det finns så många 70-200 på nätet så köp en annan (om han inte står för servicen).
Mvh/Magnus
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.