Annons

omchippning sigma 400

Produkter
(logga in för att koppla)

tumlaren

Aktiv medlem
Är det någon som vet om man kan chippa om ett Sigma 400/5,6 APO objektiv, ringde Tura Nord fick ett nekande svar innan jag hade ställt hela frågan. Servicen på Tura Nord är inte helt godkänt av vad jag har hört, svaret jag fick var bara nej och sedan på luren. Ville bara kolla om någon hade fått gjort detta innan jag lämnar in objektivet till kameraverkstaden här i Malmö.
Sven-Åke

Jag försökte för några år sen. Det går inte. Alla objektiv finns inte nya chip till.

Tyvärr...

/Olle

photozone.de har testat Sigma 400mm APO HSM på en 350D. Det kanske är en nyare version.
Det får i alla fall mycket goda omdömen.

Omchippingen gör väl att objektivet ska passa digitala kameror som 10D.

Fick höra att det skulle passa till 10D när jag köpte objektivet så jag antog att den skulle passa till 350D också, men tyvärr så gick det inte. Men jag får kolla innan jag köper en 10D. En bekant har en 300D skall kolla med den först, för att se om den passar i så fall kan det bli en 300D istället.
Det är ingen HSM vad jag vet, skall det stå på objektivet i så fall.
Sven-Åke

Det var en 300D som jag inte fick det att fungera på. Men det finns ju kanske nyare modeller av objektivet.

Enligt Photozone så passar HSM modellen på dSLR såsom 350D, den äldre modellen utan HSM fungerar inte ordentligt.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar